Ač pravidla pro pronásledování v core knížkách do jisté míry stačí, autorovi následujích pravidel se zdálo, že nejsou úplně vhodná pro situaci, kdy postavy hráčů prchají před nepřáteli, takže vypracoval vlastní a postupně je revidoval, spolu s tím, jak je uplatňoval ve hrách, které vedl. Přišlo mi, že jsou celkem dobře zpracovaná a že by stála za zmínku, nicméně, konec tlachání, tady jsou ty pravidla:
Každé kolo si pronásledovatelé i pronásledovaní hodí 2k6.
Pokud mají pronásledovaní nějakou zřejmou nevýhodu, omezující jejich rychlost (např. přetížení), pak háží ještě jednou k6 navíc (tedy dohromady 3k6) . Pokud pronásledovaní jsou schopni přijít s nějakou výhodou (umí se schovávat apod.), pronásledovatelé hází jenom 1k6.
Pokud se čísla na všech kostkách pronásledovaných shodují, pak se jim podařilo uniknout. Pokud se čísla shodují pronásledovatelům, pak své cíle dostihli a zahnali do kouta. V případě remízy (tj. shodují se obou stranám) vyhrávají pronásledovaní.
Pokud se alespoň jedna kostka pronásledujících shoduje s alespoň jednou kostkou pronásledovaných, pak po sobě mohou obě strany vystřelit, ale nic jiného. Za každý shodný pár kostek následuje jedna výměna. Není možné přebíjet, či hrát kouzla.
Pokud součet kostek jakékoliv strany je roven 7, pak tato strana může druhou napadnout zbraněmi na blízko. útočit může jen ta strana, která hodila součet 7. Je možné přebít, nebo hrát kouzlo.
Pronásledování pokračuje, dokud pronásledovaní neuprchnou, nebo nejsou zajmuti, nebo jedna ze stran nepřijde o všechny členy.
originál
zde