Já musím za sebe říct, že všude, kde hraju, jsme FC hráli, několik sezení a moc se nám líbil. Ale vždy jsme od něho odešli proto, že nemá hardcore pravidlový modul. Zkoušel jsem vytvořit D&D5e hack pro FC, D&D atributy jako dovednosti/přístupy, D&D dovednosti jako triky, armor/zbraně pro souboják jako modrá/červená kostka, ale nakonec jsme se vždy dostali k tomu, že je to tak moc práce, že je jednodušší vzít D&D a přidat k němu FC prvky, než naopak. Hráčům, se kterými hraji, vyhovuje možnost tvořit postavy z nabízených možností a úplná volnost jim nevyhovuje. A mě, jako GM, stačí, aby mi systém nabídl jednoduchou možnost jak tvořit protivníky za běhu a to dnes umí kde co.
Aktuálně hrajeme v jedné skupině v pravidlech D&D5e Shadowrun. Původně jsme začali v FC, ale opět bylo méně práce změnit fluff u pár zbraní a operativně měnit fluff u vybraných kouzel, než si vytvořit FC Shadowrun hack, který by nám vyhovoval pro dlouhodobé hraní. Máme například hackera, který vychází z barda a ten využívá D&D5e kouzla, ovšem pomocí technologie - takže léčivá kouzla jsou dermy, detekční kouzla jsou kyberware/výbava s počtem nabití/energií a podobně.
A nyní pilujeme doplněk, jak do D&D5e přidat úspěch/neúspěch se stylem, což je bod, který se nám v FC hodně líbil a v D&D5e nám chybí (posun akce při neúspěchu, velkém úspěchu a velkém neúspěchu).
Já jsem si koupil FC i Rozcestí a kdyby vyšel FC v češtině, opět si ho koupím. Obsahuje hromadu zajímavých myšlenek, které se dají uplatnit v jakékoli hře. Abychom ale podle FC dlouhodobě hráli, potřeboval bych právě hardcore pravidlový modul (možná ten termín používám jinak, než jak byl myšlen) s udělanými povoláními/úrovněmi či něčím podobným v určitém settingu, ve kterém bych chtěl hrát kampaň. Hráči by museli vidět, kam jejich postava směřuje a museli by vidět volby, které je inspirují. SW hack je v tomto ještě moc obecný (návodný) a moc nesvazující (ale přiznám se, že jsem ho jen pročetl, nestudoval, protože vím, že SW hrát určitě nebudeme).