Jarik píše:
Rada, ze Kazda překážka se da preklopit na Tvora mi v základních pravidlech unikla.
Fate Fractal, ve 4e ustanovený jako Bronze Rule. To je zrovna docela důležitá část Fate, protože ukazuje, jak protáčet základní 4 mechanické subsystémy (aspekty, dovednosti, stres a triky) pořád dokola a dostávat tak stejnými nástroji různé výsledky (tj. jak používat tytéž mechaniky k "zobrazení" různých věcí a situací).
Popravdě z mojí zkušenosti zažití Fractalu dost pomáhá v GMingu, protože když si zažiješ k čemu se dají protočit aspekty, co jde vyřešit jako verze dovednosti atp. tak to hrozně usnadňuje jak potřebnou improvizaci tak vykreslování scén přesně na míru podle potřeby.
Toolkit tohle dál rozvíjí mechanikami, které i když nezavedeš přímo do hry tak je dobré je znát jako princip. Třeba hodnocené aspekty (požití aspektů namísto dovedností) je občas fakt užitečnej tríček když chceš vykreslit charakter prostředí nebo když najednou potřebuješ, aby prostředí vystižené aspektem nějak "aktivně" zasáhlo do děje a vyvolání toho aspektu to úplně nevystihuje.
Ohledně Tvého kotle: IMO naprosto vpohodě v tomhle směru. Jen bych na Tvém místě asi trochu přeformuloval:
Aspekty se ve Fate hodí formulovat spíš způsobem, který se hráčů přímo dotkne než systematickou popisností. Tj. místo "Teplota a tlak" bych spíš napsal "Vařící a natlakovaný". Říká to totéž, ale interakce hráčů s tím aspektem ve hře se tím změní (si to představ - když stojíš u kotle u kterého víš, že má teplotu a tlak, tak se kolem něj intuitivně pohybuješ a přistupuješ k němu jinak, než když víš, že je vařící a natlakovaný - to druhé je takové protivnější a od pohledu nebezpečnější)
Jinak dál jedna věc co není nutná a můžeš fungovat i bez ní, nicméně kdyby měl ten kotel hrát nějakou hodně důležitou úlohu (ehm ehm, Kingovo Osvícení a kotel v podzemí, ehm ehm) tak bych se nebál ten fractal protočit dvakrát:
Jednou na zobrazení samotného kotle (Vařící a natlakovaný, Pára +3, Stres: [] [X] []) Následky: [
drobný (+2) ] [ Trhlina (+3) ] [
vážný (+5) ]
A podruhé na samotnou trhlinu v kotli: Trhlina (následek): Trik: trhlina může použít páru z kotla k útoku s hodnocením dovednosti odpovídajícím hodnotě nejvyššího následku, do kterého je trhlina vepsaná.
Tj. měl bys poškozený kotel, s nímž by šlo interagovat, ale trhlina by tomu házela klacky pod nohy plus bys měl samotnou trhlinu, s níž by šlo interagovat.
Ale to už je jen takový nápad pro inspiraci a takový "profi trýček" až si zažiješ ten základ :)
York píše:
Ad pravidla Fatu: V zásadě stačí mrknout na FAE nebo Rozcestí. A možná ani to není potřeba, stačí úplný základ:
Tyvole
že já sem se s tim TLDR shrnutim pravidel v Kostce vůbec psal, fakt...