Ok, tenhle slib odkládám už fakt příliš dlouho. Píšu poznámky jak čtu.
Chápu, že doba se posouvá rychle a před 4 lety vypadaly věci jinak, ale - forma hraje absurdně velkou roli. Spousta lidí ztratí zájem v momentě, kdy uvidí Word. I jen tupej word->pdf export se vsadim že by zvýšil zájem publika o 100%, jakkoliv divně to zní.
Úvodní proslov - nic proti úvodu, ale úplně na začátku by měla bejt úderná tiráž: pro kolik hráčů, na jak dlouho, tematický tagy, úderná anotace, dost možná i shrnutí/průlet příběhem. Jako čtenář to otevřu a prostě chci vědět ihned co držim v ruce - Předmluva může následovat potom. Doba kdy se čtenář rozhodoval až po rozečtení jestli má nebo nemá zájem je nenávratně pryč.
Je fér předeslat že neznalost DnD může vést místy k jednoduššímu řešení než je očekávané, ale je to poněkud slabina - aby to projel někdo DnD znalý bych očekával jako minimum.
Předeslání struktury (kdy co hráčům sepne, proč tam mají i další cíle...) je super.
Vykat čtenáři v RPG je hnusný. Tykáme přinejhorším v množném, ideálně jednotném čísle.
Samhain jako reálný svátek v silně fantasy světě navíc inspirovaném maztikou mě hrozně ruší. Je to detail, ale rve mi to oči.
Ta forma zápisu kdy jsou nějaké věci řečeny, pak zdůvodněny a pak pokrčuje původní text je hrozně těžce čitelná a náročná na pozornost. (...jo to tiefling - tieflingové totiž také - takže tento tiefling...)
Morální černokněžník s Lovecraftiánským paktem... interesting. (Nebylo by zajímavější zvolit mu jiný Pakt?)
Z nějakého důvodu mám dojem že to je hrozně a úplně zbytečně rozžvaněný. Přečet sem 7 stránek, mám dojem že klíčový obsah by šel shrnout na 2 (i s předmluvou a úvodem te 3). Část textu je balast navíc okecávající klíčovou část odstavce, část jsou nějaké popisy a faktografie které by se mi osobně víc líbily zahozené do dodatků.
...půlstránková backstory k tomu jak se někde objevili dva ghůlové, která nemá herní relevanci a hráči jí ani nemohou zjistit, je přesně ten typ textu co je na zahození. "Dva muži zůstali při dávné nehodě uvězněni ve sklepě a okolnosti jejich bídné smrti jim dali povstat jako ghůlům" - tečka, dál. Ta předchozí faktografie k podnebí a bohům v té oblasti - dodatky...
Bodové seznamy stop a informací jsou v důsledku zmatečné - je dobré je roztřídit podle postav / lokací / okolností, jinak se v tom nedá pořádně orientovat nebo zpětně dohledávat. (Viz GUMSHOE scénáře, ty to mají udělané fakt krásně a sou myslim gold standard toho jak to má vypadat.)
Když se na 10. straně dočtu, že tam má být nějaká postava co má být spojená s nějakou PC, tak to je fakt pozdě - tohle musí být zahrnuté v úvodu sepsaném setupu.
Mít jeskyni banditů jako "pouze pracovní název" je neelegantní - může se tak menovat kvůli své historii, nebo jí prostě přejmenuj na Amenonovu nebo kultistickou jeskyni nebo tak něco. Zdůvodnění toho proč voda vtéká do země a pak zase ven je naprosto navíc a zbytečné.
to jak si plošně nahradil "dm" za "DM" má zábavné následky v prostředku některých slov.
Život lapající zrcadlo má být součást původního dokumentu, ne samostatně (teda, ideálně by to mělo být jedno PDF, ale tak...) Mám dojem, že v DnD je popsanej nějakej skoro stejnej předmět nebo podobně fungující kouzlo.