Sirien:
ad a) Campaň se zabývá obdobím stoleté války a velkých morových ran. Nicméně se odehrává v království Koruny České. 1350-1450 (100-letá válka a morové rány té doby se sice této oblasti vyhly, ale byla rozervaná občanskou válkou a bojem s katolickou Evropou). Jedná se o co možná nejautentičtější podhled do této doby, ale tajemno existuje a je skutečné. Johanka z Arku (skutečně existovala, ale zda jí vedl Bůh či ne je samozřejmě minimálně sporné), brána do pekla pod hradem Houska (dějou se tam fakt divný věci, ale Peklem to asi nebude ;-) ), apod. V herních termínech D&D, je to Prime s malou a notně potlačovanou magií, ale Planescape Multiversum existuje. V příběhu postavy odpečetí bránu do Pekla a to vypadá a používají se na něj stejné Lore jako je v Planescape, atd.
ad b) Skupina hráčů je diverzifikovaná, musí splňovat jen jednu podmínku, musí mít logický a historicky konzistentní důvod proč jsou spolu. V současné skupině jsou Kurtizána z nedalekého vojenského ležení, 2 odpadlí mniši (v té době se díky bujení evangelismu, taková věc dost často stávala) a jeden lapka (sirota co se ujal místní mlynář). Všichni se stali osobami v blbou dobu na špatném místě. Bavíme se konkrétně o jaře léta páně 1420 bezvýznamná víska Poříčí nad Sázavou, se stala střetem 1.křížové výpravy a tažení Žižky na pomoc Praze z Tábora. Kurtizána - báječná Milka, Mnich - učený Gorik (původem z Horních Rakous) utíkají do 21 km vzdálené Sázavy (v té době ještě tzv. neutrální zóny ve sporu katolíků a Husitů), kde se setkávají s Benediktýnským mnichem Lukášem, který utekl z nedalekého Sázavského kláštera a mlynářskou šmírou Lapkou (17let) Matesem alias Lasička alias Stín. Kdyby vás to samozřejmě nějak víc zajímalo můžu zatím z cca 25hod. odehraného času z tohoto dobrodružství psát deník...
Za ty roky jsme prostě došli k tomu, že dynamika hry je přímo úměrná zábavě, čím víc se něco mechanicky řeší tím víc vázne propojení s dějem, ALE vidět a ovlivňovat konkrétní situace a akce do větších detailů přináší emoce, prožitek. Chceme najít zlatý střed mezi wargamingem a vypravěčstvím. S následky musí postavy vyhledat okamžitou pomoc a přesouvají se mi z jedné scény do druhé (samozřejmě ne jenom kvůli následkům, ale dost to pomůže). Najít felčara či bábu kořenářku, atp.
Koukal jsem jinak na tvoje odkazy (Savage World, sys. mě moc nenadchl, ale jsou tam moc zajímavé návrh řešení různých problémů) a také jsem na téhle skvělé stránce našel i spoustu dalších věcí jako celkem zajímavý systém BitD apod.
Jak se ve Fate řeší situace kdy jeden meč je skvělá práce a druhý šunt, jak se řeší, že jeden stojí majlant a jeden je vojenský erár, jak se řeší, že šavle je rychlá sečná zbraň, s kterou se bojuje zcela jinak než třeba s klasickou jednoručkou?