Nebylo to vždycky tak že jsi na osobáku měl atributy (3-18) a pak pod nima atributy x5 (tj. 15-90) ? A pak se normálně házelo na atributy stejně jako na skilly. Ta tabulka (rezistence) se ve skutečnosti používala jenom pokud se házely atributy proti sobě.
Betatest DG2 (
odkaz na pdf, cheat sheet o něco aktuálnější verze potom
tady) už tabulku nemá, místo toho si prostě oba účastníci hodí na svůj skill nebo atribut (u atributu použijí x5 hodnotu, kterou si na osobáku vyplníš už při tvorbě postavy) a:
- pokud oba uspějí, vítězí kdo hodil víc na kostkách
- úspěch vítězí nad neúspěchem
- u dvou neúspěchů vyhrává ten komu chybí k úspěchu míň, případně neuspěl nikdo
(- technicky, pokud ti to víc vyhovuje, tak lze použít to co má FFG u WH40k rpgček, kdy každých deset na kostkách, co hodíš pod svůj skill je jeden stupeň úspěchu, zatímco každá desítka nad skill je jeden stupeň neúspěchu)
U CoC 7e nevím jak se hází na opposed checky, ale už tam nemají atributy 3-18, ale rovnou procentové hodnoty.
Jestli GUMSHOE nebo CoC je spíš asi otázka preferencí - mě trošku bere potěšení ze hry ten GUMSHOE systém, kdy se utrácí obecné dovednosti.