Gurney píše:
Jak to konkrétně vypadá?
No o tom bude ten článek. V zásadě příběhově orientovaný wargaming, tedy držící se konceptu pravidel, ale nabízející zjednodušeně minipříběhy. Jsou hry ve kterých jsou i pravidlově ošetřeny, ne že je hráč vkládá jako požadavek na hru a aplikace své fantasye.
Není to tak, že pěšec nevstoupí na území ovládané věží, ale například A Fistfull of Kung Fu nabízí příběhy protagonistů, jeho sidekicka a pár extráků (Obi Wan Kenobi+Anakin Skywalker+klonoví vojáci). Hra pak motivuje hráče k tomu aby aktivoval prostředí, pokud to nehrajěš čistě mechanicky, či kompetitivně, ale pro příběh pak zde je prostor
Love is More Powerfull then Ironman
Lion Rampant má sice nějaké obecné objectives, jako pobij nepříteli více vojáků, ale zároveň má mechaniky tzv "bosast" ve které si určuješ čeho chceš ty osobně (resp tvůj vojevůdce) na bojišti dosáhnout a dokonce ti umožňují vyhrát hru, i když nesplníš main objective.
Nový Frostgrave je pak kapitola sama o sobě, tam navíc jsou obsaženy i CnL RP mechaniky ;-)
Samozřejmě to není o tom, že hraješ za jednotlivce, nicméně se držíš nějakého příběhu v tom hraní, ať už jednotlivých her, nebo celé kampaně