York: To těžko, protože to co píšu je do Fate přímo vepsané a je to o tom jak se ty edice liší - resp. přesněji řečeno jak se neliší tak, jak si kdekdo myslí.
Sparkle: To není nahrazení; Freeport nemá přístupy, jsou to dovednosti - tj. zachází se s tím jako s dovednostmi, ne jako s přístupy (odpovídají na "co?", nikoliv na "jak?")
A je to pro nováčky lepší, protože skilly a pojetí Fate Core je pro ně z mojí zkušenosti uchopitelnější, než přístupy a hard-aspektové pojetí FAE, to se hodí spíš pro hráče co už s RPG nějaké zkušenosti mají a umí se zorientovat v těch vazbách.
Jinak osobně dávám většinou 3 aspekty - HC, T a pak třetí podle volby hráče aby si to dostylizoval. Se stuntama se obvykle na první hře naopak spíš netrápim (leda bych tvořil předpřipravené postavy, pak bych tam třeba tak jeden dal do začátku).