kin píše:
upřímně, moje družina má ráda souboje,
Moje zkušenosti z Trail of Cthulhu jsou takové, že tak polovina soubojů skončí dřív než začne (někdo má tak významnou převahu, že likvidace druhé strany je spíš formalita, takže druhá strana boj ani nezačne, protože ho nemůže vyhrát). Nejčastěji pěsti vs nůž nebo nůž vs pistole.
Ta druhá polovina soubojů, která proběhne, tak jsou hodně rychlé a drsné. Většinou tak 3-8 kol (cca 3-15 minut hraní). A pokud má většina používá fireamrs, tak může být na konci hodně mrtvol (včetně hráčů), tak na to trošku pozor. Ideální jsou hospodské rvačky proti bandě minionů, pokud chceš vyzkoušet mechaniky boje.
Takže ano, základní gumshoe není zrovna taktická orgie. Nabízí spíš jednoduché a rychlé vyhodnocení situace. Není moc, co taktizovat nebo dlouze rozmýšlet.
Pokud chceš samotný boj oživit nebo prodloužit, tak doporučuju do toho zahrnout nějaký chase. Třeba hlavní nepřítel zdrhá zadním vchodem, zatímco ostatní kryjou jeho ústup. Nebo postavy pronásledují svědka, který postupně setřásl většinu skupiny, toho posledního vyšetřovatele se pokusí vyřadit přímým střetem na nože... Mechanika je hodně podobná jako boj, takže se hráči rychle zorientují. A zvyšuje to akčnost dané scény. Herní čas na konflikt to zhruba zdvojnásobí.