Bard je pro mě
ultimate adventurer :)
Válečníci bojují, protože nic jiného neznají. Čarodějové bojují, protože jsou powerhungry. Zloději bojují kvůli bohatství. Kněží bojují ve jménu svého božstva. Bard bojuje pro dobrodružství samotné.
Je to strašný jack-of-all-trades; umí bojovat, krást, čarovat, a ještě má navíc hudbu a neodolatelné kouzlo osobnosti. Libovolný aspekt se dá trošku upřednostnit - může to být víc válečník nebo víc zloděj. Potíž s dnd bardama je, že jsou vždycky jen směrem do slaboučkého castera (a to ještě divně jen do supportu - přitom utilitky jako Knock, Light, Message, Minor Illusion se k němu hodí mnojem víc). I když samo o sobě na tom caster bardovi není
nic špatného.
Třeba těm designérům vadí, že by moc často kradl spotlight. Nebo, že ho už teď má díky charismě dost, a proto ho v boji nechají hrát druhé housle (pun stolen).
Píše:
Ja premyslim, jestli DW proste nefunguje nejlip s dvema max trema lidma, a neni divne (nebo nevyzaduje uplne jiny pristup) kdyz mas pet lidi.
Možná je to tim, že sis zvykl dělat hodně osobní GM moves, které by velkou družinu mohli rozdělit/zpomalit. Stejně tak v boji; když jsou dvě postavy, tak na jejich faily můžeš dělat velké grandiózní moves jako "Přijíždí jízda" "Celé bojiště je v plamenech" "Vidíš, že tvá oběť byla členem tajné služby". Zatimco u větší skupiny musíš dělat drobnější/nudnější, protože by to jinak bylo pomalejší a/nebo chaotické a kýčovité, takže skončíš u "Spadl jsi na zem" "Odzbrojil tě"
Ale to jen tak střílím na slepo :)
Ještě by to mohlo souviset s "be a fan of the characters". Dvě postavy mají už v první hře tolik spotlightu, že si je hned oblíbíš. Ve velké grupě to trvá dýl a některé postavy tě nudí fakt dlouho.
Píše:
2) na konci session se pridava "we did something good or something terrible".
Tohle se překrývá s hromadou přesvědčení. Klidně dej paušálně 1xp za session a až k němu otázky.