Mě hlavně celá ta idea porovnávání mezi efektem navíc při vysokém hodu s malou DC a efektem (a rizikem selhání) při stejném hodu s vysokou DC přijde trochu divná.
Ono to totiž nefunguje tak, že bych si řekl "chci ho nějak obklíčit" a GM řekl "hoď si proti +2" a pak řekl "hej, cože, +6? no tak to máš totálně něco a něco" VS že bych řekl "chci ho hustě obklíčit" a GM řekl "hoď si proti +6" a pak "máš přesně +6, no tak to si ho jako moc neobklíčil, ale..."
Ono to funguje tak, že mám nějaký konkrétní efekt který žádám a ty případné benefity hustého hodu se odvozujou od toho, co chci.
Tj. pokud chci někoho obklíčit stylem "rozkážu svejm minionům aby se takticky rozmístili a obklíčili ho", tak normální hod může bejt třeba "jo, dobrý, ste rozmístěný na všech stranách v relativně rozumnejch počtech a máte ten prostor pokrytej", zatimco hodně hustej hod může znamenat třeba "tyvole jako máte krytý fakt všechny východy a ani ste se nemuseli moc rozdělovat a ste i na střeše a zablokovali ste výjezdy z garáží, fakt dovnitř ani ven z toho baráku neproklouzne myška". To je nějakej hod na obklíčení s (relativně) nízkym DC. Dostanu cool efekty (zablokované garáže, pokrytou střechu, minimální tříštění sil) v rámci nějaké situace, kterou sem cílil a která určila ono DC - v tomhle případě typicky že sem chtěl obklíčit jeden barák.
Alternativa by pak byla že bych nechtěl jen obklíčit barák, ale zavolat si na velení, vyžádat si posily a provést obklíčení a totální lockdown všeho okolo. DCčko by bylo adekvátně vyšší, ale výměnou bych pak nedostal jen obklíčení jednoho baráku, ale i barikády na ulicích v přilehlejch dvou blocích, rozmístěné hunting teams okolo co by to pokrejvali a vrtulník, kterej by to celý monitoroval ze vzduchu. (EDIT: in game terms, abych citoval gamers: obklíčil bych i několik přilehlejch zón k tomu navíc - v tomhle případě, teda, u jiného hodu to zas může znamenat něco jinýho /EDIT).
Myslim že je jasně cítit, že to sou dost odlišné hody a efekty a někdy se bude hodit ten první a jindy ten druhej, protože u někoho prostě nečekám, že by nějak brutálně prolomil obklíčení baráku a možnost volat si dodatečný zdroje taky neni neomezená - na druhou stranu jindy do toho baráku zaženu nějakýho ancient upíra nebo maniaka typu Jason Bourne a v tom případě potřebuju počítat s tím, že to prostě nevyjde na první dobrou. Tzn. v tom druhém případě vím předem, že ani ten super-hustej hod na slabší efekt mi nemusí bejt tak užitečnej, protože v tom baráku je někdo kdo to dost možná i tak prorazí (byť třeba za nějakou trochu větší cenu, ale přesto prorazí) a já ho budu potřebovat dohnat i potom co to prorazí, zatimco v tom prvním případě když lovím nějakého normálnějšího týpka mi je ten druhej efekt nanic, protože by to byl totální overkill, plejtvání prostředků a čistě gamisticky zbytečně vysoké DCčko pro efekt, kterej nepotřebuju.