MarkyParky píše:
od Aspektů, jakožto dramatické části F4C mechaniky, očekávám, že se budou chovat trochu víc storytellingově. Ostatně je to jejich role v té hře z jejich definice.
Není. Jejich role je především dramatická.
Tolik k jedné starší diskusi o tom, zda je narativní preference odlišná od dramatické, mimochodem - už nevim s kym sem se o tom dohadoval...
Každopádně celá tahle diskuse selhává na tom, že se tu jako příklady tvořej aspekty pokrývající nějaké super-rozsáhlé situace popř. se do takového výkladu tlačej.
Trochu přízemnější příklad. Mám scénu ve 4 zónách, které jsou na sobě dost nezávislé (tj. žádné "balkon, schodiště a přízemí" jako spíš "dvůr, garáže, výrobní hala").
Hlavní dění zrovna probíhá v zóně 2. Postava A si tam vytvořila nějaká CAčka a fakt jí to napadalo - má tam 3 aspekty nad zónou (nějaké postavení a přehled a krycí palbu a co já vim dalšího) a dohromady na nich má třeba 5 volných vyvolání a dává jí to fakt brutální převahu.
Postava B toho má plný zuby a vidí, že setrvání v zóně 2 je jasná žádost o těžkou deku, tak prohlásí, že se na to vybodne a ustoupí do zóny 3. Teoreticky by měla být schopná provést takovou akci zdarma (pohyb o 1 zónu), ale postava A k tomu má nějaké námitky (konkrétně argumentuje proti .44 kalibrem). To se prohlásí za PO nebo D (pro naše potřeby na tom moc nesejde).
Postava B si hodí na přesun mezi zónami (Atletika), postava A si hodí proti. Jeden ze 3 situačních aspektů, na něž má A jedno volné vyvolání, dává smysl, aby jí v tomto pomohl, tak ho rovnou použije. Přesto selže. Postava B se přesune do zóny 3 a postavě A nezbývá, než jí následovat (protože prostě chce, co já vim proč); Postava A tím ztratí jak svoje tři aspekty, tak zbývající 4 volná vyvolání na 2 z nich, protože tyto prostě už na dění v zóně 3 nemají žádný efekt.
...což je naprosto jasný příklad toho, že aspekty můžou zmizet ze hry, aniž by byly samy o sobě "challenged" jakýmkoliv přímým nebo nepřímým způsobem.
MarkyParky píše:
Když jsem to udělal, tak jsem to třeba popsal tak, že mám perimetr několika ulic obsazený hlídkami v autech, kterým neproklouzne ani myš.
Jaký perimetr? Zónu banky? Zónu banky a jí přilehlé zóny?
Protože pokud "si celou dobu hrál 'nějak' abstraktně", pak se bavíš o nějakém vlastním hacku, kterej tu nikdo nezná, protože si ho nevysvětlil. F4C vanilla zná definici prostoru a používá jí.
Já fakt nechápu, kde se pořád bere tahle představa Fate jako nějaké narativní story game která se odehrává v nějakym ne-prostoru a jejíž mechaniky se vztahují k nějaké super-abstraktní rovině příběhovosti. Fate nejsou Střepy snů. Pokud toužíš hrát super-abstraktně a sledovat si countdown podle nějaké fiction-detached mechaniky co nesleduje dění, ale nějaký story-progress, tak di hrát Střepy snů, přesně k tomu je Erric navrhnul.
MarkyParky píše:
že přitahuje pozornost a deklaruje skutečnosti ve fikci
Občas si připadám, že se svět kolem mě točí v nějaké časové smyčce. Je jedno kolikrát nějaký věci vysvětlim, stejně je pak musim vysvětlovat znovu. Ironie je, že to sou věci, které sou přitom přímo ve Fate jasně popsané, takže fakt nechápu, kde se to stále stejné zmatení bere - jestli tu je nějakej šotek co to všem okolo zlomyslně našeptává nebo jestli tu je nějaká skupina lidí co sou pre-biased v nějakym směru a ihned si ty věci interpretujou špatně...
tady se to řešilo před 4 roky někdy potom, co Fate vyšel.
A víš, co je úplně největší ironie? Že Ty sám v té diskusi aktivně přispíval. Si tam hned 1 post pod odkázanym.
TLDR again: aspekty nejsou z podstaty preskriptivní (aspekt => fikce), ale deskriptivní (fikce => aspekt) a v praxi by měla platit ekvivalence (fikce <=> aspekt) - důsledkem toho pak je, že se cokoliv může v případě potřeby stát aspektem a zároveň že by každý aspekt měl mít odraz ve fikci aby byl validní a platný. Každopádně základem je fikce. Golden rule and so on...
Šaman píše:
Myslím, že figurky a nákresy jsou v tomto případě irelevantní. Ve Fate fikce je definována aspekty!
A s
Tebou sem tohle už řešil taky - přímo v tomhle tématu, dokonce. A jasně sem Ti citoval z pravidel, z blogů autorů a z přímého vyjádření autorů z G+ komunity, že nemáš pravdu a Tvůj výklad je sice funkční, ale je to house-hack a rozhodně to není to jak byl a je Fate zamýšlen.
Takže samozřejmě, že je možné podle nákresu prohlásit, že obklíčený nejsi, protože prostě podle toho jak fikce dle nákresu vypadá obklíčení nedává smysl.
...tohle už neni ani časová smyčka, tohle je jak hrát tenis s betonovou stěnou; člověk může hrát líp jak Agassi s Federerem a Nadalem dohromady, ale stěnu to stejně nezajímá a dál si stojí po svym. Sorry ale fakt už začínám mít pocit značné frustrace kolem těhle témat.