Sos píše:
To je videt, ze jsi to moc nehral. Neznam nikoho, kdo by dlouhodobe nehral SR a pak nepriznal ze ta hra je hrozna. Pokud ho najdes, sem s nim. (bonusove body za nekoho kdo hral deckera nebo riggera)
sirien píše:
Sos: Umijaki. (bratr Arfindala - možná si je pamatuješ z dávných dob RPG F) I s bonusovými body za riggera prosím.
A neměl bych problém najít další. Začít bysme mohli třeba Hačem a lidmi z celé party kolem Hače. Na Nyxu znám několik dalších ID co mají SR v oblibě i systémově.
A já sám jsem hrál SR sedm let a za "hrozný" bych ho neoznačil. Na svojí dobu byla ta hra hodně dobrá, dneska už ne - podobná story jako třeba GURPS atp. Stejně jako jiné měla pár fakt blbých nápadů (řešení Matrixu) a naopak mnohé dobré, které by obstály i dneska a v mnoha případech skutečně dodnes existují nebo inspirují (mechaniku tabulky poškození, třeba)
Druhá generace prostě kvalitativně zastarala a hrám třetí generace fakticky nemůžou designově konkurovat - poznamenávám, že jak vypadá IV moc netušim, četl jsem ji jednou kdysi dávno a nehrál jsem jí nikdy.
^^^ kontext
sirien píše:
dneska už ne
Souhlasim. To jsem ted rikal. Dneska je ta hra podobne dobra jako Void.
Pokud tabulkou poskozeni myslis ty urovne zraneni a to, ze postavam nerostou hitpointy, to je dobry napad.
Osobne bych za dobry napad prohlasil hlavne
- combat pool a jine pooly, kdy ses mohl rozhodnout jak moc se do toho vrhnes, bejt opatrnej nebo riskovat a vsadit vsechno na to, ze nepritel nebude mit moznost ti to vratit, a
- to, ze obrana byla ciste aktivni a stala zdroje, takze deset nepratel bylo neco uplne jineho nez dva),
ktere te hre davaly, v ramci sve generace, naprosto unikatni kombinaci realismu (nebo aspon uveritelnosti pro kyberpunkove prestrelky), toho ze postavy jsou badass a pritom krehke, moznosti vyjadrit charakter postavy mechanickymi volbami a on-the-spot taktiku: rozhodnuti delana primo na miste, ne kdyz si prectes guide k buildu a pak ho hrajes jak je bezne pro dnd.
Pokud nemas zkusenost s novymi edicemi, je mou smutnou povinnosti ti rict, ze ctvrta edice zahodila system variabilnich cilovych cisel a vymenila ho za nWoDovy system (vcetne pravdepodobnosti, akorat s sestistenkami), obrana uz krute neklesa s mnozstvim nepratel a kazda druha vec dava kostky navic, takze se snadno dostanes do stavu, kdy postavy hazi dvaceti kostkami na kdeco. Jo, a prioritni system je pryc, vsechno se dela pointbuyem (vcetne te same diry jako ma nWoD ohledne linearnich cen v chargenu a (skoro)kvadratickych cen v advancementu), ktery je bez excelu neupocitatelny.
Co hur, ctvrta edice shadowrunu stratila hodne flavoru. Stare edice, i kdyz teda teda nevim jak moc cesky preklad dvojky, byly plne divnych pankacu a postav co maji nejaky background a delaji neco i kdyz nejsou na runu. Ve ctyrce jsou to vsechno zoldaci, kteri se od korporaci, proti kterym bojuji, lisi jen v SIN a vyplatni pasce.
Pata edice pokracovala v podobnem duchu. Narazila na dva obrovske problemy: lide maji hrozne moc kostek, a nikdo nechce mit zapnute wifi na pistoli a kyberwaru (zminoval jsem, ze je ted vsechno bezdratove?) aby jim ho nekdo mohl nahackovat. To vyresili zpusobem, ktery byl jeste horsi, nez kdokoli cekal. Z atributu si spocitas limit podle typu akce (fyzicky na strileni, mentalni na vnimani, socialni na kecani, ...) a kdyz hodis vic uspechu nez limit, ty pres limit se ti nepocitaji. Super, ne? Jo, mel jsem stesti a hodil jsem ... jo pockej, to je k nicemu.
Vtip je v tom, ze hromada veci, ktera driv davala kostky nebo hrabala na cilova cisla ted pridava limit. Smartlink ti nedava kostky, on dela to, ze kdyz dobre hodis, ta hra ti nesebere uspechy. A jak zaridit, aby lidi meli zapnute wifi? Pridali kazdemu kusu vybavy nejaky dalsi bonus, pokud mas zaple wifi a konektivitu "do matrixu". A nahodou vetsinou vybrali veci, ktere to vybaveni delalo doted.
To vede k naprosto komickym situacim:
Shadowrun 3 smartlink: pomaha se trefit
Shadowrun 4 smartlink: pomaha se trefit
Shadowrun 5 smartlink: kdyz mas stesti na kostkach tak ti ho nesebere, a pomaha se trefit, ovsem jen kdyz je zapojeny do cloudu.
Ano, v nove edici Shadowrunu musis martlink pripojit na facebook. Jako dalsi zcela debilni bonus bych zminil teleskopicky obusek, ktery se da otevrit jako volna akce misto jednoduche akce (tj. abys s nim mohl tohle kolo jeste prastit) jen pokud je pripojeny do cloudu. Laserovy zamerovac, ktery dava bonus na strelbu jen kdyz je pripojeny do cloudu. Generator bileho sumu, ktery ma vetsi dosah, kdyz je pripojeny do cloudu. No, seznam nejdebilnejsich bonusu za pripojeni "do matrixu" (samozrejme bez specifikace, co to znamena a kam se to vlastne jako pripojuje) najdes v tomhle postu na rpgforu: http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?p=390520#p390520
Kazdopadne mi nerikej, ze ta hra neni uplne debilni. Tohle by clovek cekal od Voidu nebo Drd2 nebo jinych podobne kvalitnich produktu.
A to jsem nemel cas zminit Edge, coz je dalsi libustka. Nebo to, ze typci rozdelili Quickness na Agility a Reaction a jednim se hazi utok a druhym obrana, aby to jako nebyl godstat.
...
Bohuzel, starsi edice nejsou moc lepsi. Dobre napady jsou dobre (a combat pool je moje oblibena mechanika), ale hromada veci je divna a nejednotna a tak, a matrix a pravidla pro vozidla jsou proste nepouzitelna, generace negenerace.
Me to tuhle taky pripadalo lepsi nez to je, pac si velkou cast pamatuju z drivejska. Ale predstav si, jak nekomu s kym ted hrajes, idealne nekomu kdo je novejsi do rpg, vysvetlujes, jak (A hlavne proc) se pocita ta interakce cyberware a bioware? Jak funguje Reakce? Takove veci?
Ja mam taky super vzpominky na 6V manabolty ;) A SR2 a 3 byly hry nadesignovane o dost lip nez ostatni podobne stare hry (co bylo podobne stare? GURPS3 a ADnD 2e?), ale dneska kdyz si chces sednout a zahrat si to, tak by z toho clovek zaplakal.
...
Ta Apocalypse Engine verze je ... hodne jina. Umim si predstavit, ze by se ti nelibila, pokud si dobre pamatuju tak jsi byval dost hardcore simulacni typek a tohle je mechanicky minimalisticka hra, ktera se o nejakou simulaci moc nesnazi. Treba York tyhle hry uplne nedal.
Ale je to state of the art rpg. A kdyz to realne hraju (nebo budu, jeste jsem nedokoncil svoji verzi) tak mi z toho nekrvaci bulvy jako z pate edice.