Gurney: No vlastnim a hrál jsem jak 2ku tak 4ku, a obě se mi líbili.
Co se mi tam líbí:
je to moderní jako 4ka, ale vrátilo se to trochu víc k dvojkovému pocitu ze hry (jsou zpět deckeři místo hackerů, tvorba postavy prioritama,...). Má to hezký design, je to vtipně napsané, super úvod, stylové ilustrace. Všechno je to dobře pochopitelné. Ještě jsem ale nedošel ke konci, jsem tak v polovině knížky. Až dočtu, dodám lepší info o funkčnosti.
Ze změn se mi líbí posílení adeptů, aby byli víc konkurenceschopní.
Další věc co se mi hodně líbí, jsou změny u deckerů. Jelikož skoro vše v tomto světě běží na wi-fi připojení, decker se ti může nabourat do tvých zbraní, nebo určitého waru, a vypnout ti ho. Nebo si s nim hrát nějak jinak. Například ti vyhodí zásobník ze zbraně. Vypne ti kyber oči. Přeprogramuje ti zaměřovací systém ve smartlinku, že bude nepřátele považovat za přátele a naopak (a vypne "friendly-fire") atd. Takže decker je teď mnohem užitečnější v akcích (navíc máš postihy za vzdálenost na hackování, takže se hodí aby byl decker rovnou na místě, hackoval zámky, cizí ware, chránil vlastní tým, a přitom občas pálil z pistole), než byl předtím.
Celkový koncept wi-fi se mi hrozně líbí, ale trochu podkopává nohy pouličním samurajům (můžeš jim hacknout ware). Ti by zasloužili něco navíc, aby se to tím vykompenzovalo (což bude jedno z mých homerules).
Navíc je fajn že rigger má konečně svojí vlastní kapitolu (stejně jak magie, matrix, atd.).
Další, zavedli alchymii a tvorbu magických předmětů. Taky super.
Co se mi zatim nelíbí:
Limity na počet úspěchů. Chápu že tím chtěli dosáhnout zmenšení "power gamer poolů" kde se házelo 20+ kostkami. Ale přijde mi to spíš jako omezování hráčů když jim padnou dobré kostky ("jé, ty jsi hodil 12 úspěchů na 12 kostkách! ale máš limit na hod 7, takže smůla..."). Stejně tak u sociálních limitů postih za nízkou esenci...lidi jsou myslim za těch 60 let snad zvyklý na ware. Takže maximálně dávat situační bonusy/postihy dle toho s kým a kde jednáš (např.:u pouličního gangů ti viditelný ware dá bonus, u elfího dvora postih).
Ceny nějakého waru, a hlavně decků. Pokud jsi decker, musíš si dát prioritu "A" skoro jistě do peněz, jinak jsi k ničemu bez nejlepšího decku...což trošku zabíjí takové ty koncepty "jsem geniální decker z ulice, co si složil ze starých kusů hardwaru vlastní deck, a teď kradu kredity korpům" protože staty decku jsou hrozně důležitý.
Wi-fi bonusy u waru a vybavení. Občas mi nedávají smysl, občas mi přijdou dost slabé. Wi-fi bonusy se dali k vybavení, aby měli deckeři co hackovat. Ale je to pro samuraje dost nebezpečný, takže je lepší běžet v offline modu, aby ti nějaký zmetek nevypálil obvody v kyber-ruce...takže bonusy zlepšit, aby měli hráči nutkání to občas zapínat na wi-fi.
(krásný funkční příklad je smartlink. V offline modu ti dává dvě kostky na střelbu, ale když zapneš wi-fi, tak začne shromažďovat data ze satelitů o rychlosti a pohybu větru, snímky z map apod. A v tu chvíli dává navíc bonus +2 na přesnost (limit úspěchů na střelbu) > což je fuknční a efektivní bonus. Ale pak jsou tam blbosti, který nemají tu vratnou cenu za nebezpečí hacknutí, kterému se tím vystavuji.)
Zbytek poznámek mám doma, tak až to dopřečtu, tak kdyžtak můžu napsat další věci. Nebo pokud tě neco zajímá ptej se. :)