Píše:
Případně to můžeš řešit a houserulovat, ale nikdo ti moc nezaručí, že ti to nevygeneruje další a další problémy. DnD 4 prostě nemá tu "Uprav si jak potřebuješ" náturu předchozích edic.
Presne tak, zasahy do systemu DnD 4ed bere hur nez predchozi edice. Za to, kdyz si vezmes ten system, tak v nem stejne muzes delat psi kusy - ritualy, skill challenge a to, co ja ocenuji nejvic - staveni monster z kostek. Oponenti pro partu jdou vyrobit neuveritelne jednoduse a bez problemu se daji balancovat. To je to, co me jako DMa bavi nejvic na 4ed - ta svoboda v tom, jak udelat ferovy encounter.
Harug: DnD 4ed neni hra, ktera by se snazila simulovat realitu. Spis simuluje pribeh nejake knihy, filmu nebo treba pocitacove hry. Pokud budes mit partu plnou strelcu, budes se s tim muset nejak poprat, aby vas to vsechny bavilo. Ja jsem mel prvni partu - laser klerik, zone wizard a dot/zone warlock, kteri byli doplneni "magnetickym" fighterem. Kombaty byly velmi staticke, banda tri strelcu se krcila za fighterem, ktery fungoval jako cerna dira a pritahoval vsechny oponenty k sobe. Nasledne na nej hazeli strelci sve zony a aoe kouzla a klerik ho drzel nad vodou pres zraneni, ktera prichazela od hracu i od nepratel.
Situaci jsem vyresil vetsinou tak, ze jsem je donutil se rozpohybovat, at uz tim, ze jsem ja dal nejake AoE veci na jejich hlavy, ze jsem je rozhazel za pomoci nejakych vynucenych pohybu, ze jsem delal nektere encountery ve vetsich prostorach a ze jsem mel vic rozprostrene oponenty. Samozrejme, ze ne vzdy, daval jsem jim hodne minionu, abychom co nejvic vyuzili jejich zony a tak, souboje diky tomu vypadaly hodne dobre.
Druah parta zase naopak mela rychle se pohybujici melee typky, rogue, TWF ranger, GW fighter a warlord s kopim, tam jsem zase misto minionu spis pouzival elity, ktere jim umoznovali ziskat kombat advantage flankovanim a tak.
Docela by me potom zajimalo, jak se bude chovat tvoje parta