Pochopil jsem dobře že pokud vytvořím hybrida warlocka a wizarda, dostanu všechny znaky obou povolání? (Kletba, Výšleh, kniha, bonus k hůlce atd?) A vztahuje se pak efekt kletby i na wizardovská kouzla a kupříkladu encouterovské zvednutí přesnosti u hůlky i na warlockova?
1) dostaneš hybridní znaky, ne všechny znaky obou povolání. Znaky které dostaneš jsou v popisu toho konkrétního hybridnho povolání
2) máš to v popisu těch efektů u toho hybrida ale afaik ne: warlock efekt na warlock powery a naopak
Je nevýhodné pro strikery, protože získáš jen část bonusu. Mám ozkoušeno, že se docela dobře dá Wizard+Swordmage (hrál jsem to na vysokém levelu, led a teleporty, krásná kontrola bojiště), Fighter+Cleric (nízký level, obouruční zbraně, vysoká damage, defenderské schopnosti, vysoká samostatnost v boji)
warlock+swordmage (ultimátní defender) - vždy lepší než wizard+swordmage . Ale kupříkladu čistý swordmage (samozřejmně pouze shielding) je srovnatelnej a ne o moc horší.
Zato cleric+ranger je vždy lepší, než čistý ranger.
Fighter čistý nebude horší, než ten křísnutý clericem. Fighter je prostě mezi povoláními něco jako Optimus Primus mezi autoboty.
Stejně si všichni toho clerica berou jenom kvůli battle clerics lore...
Jinak je hybridizace dobrá spíš z důvodů kvůli historii postavy. Multiclass je v mnoha případech lepší (dostat se k rozumějším paragonským cestám atd.).
Kdosi beze jména: Proč ne? (doufám, že bylo pochopeno, že jsem to psal jako metaforu)
Následují fakta. Základní povolání z PHB1. Čistý Obránce s talentem na Útočníka. Spousta skvělých schopností. Nejlepší mechanika na příležitostné útoky ve hře (a i ty ostatní rysy jsou výborné). Jedny z nejlepších "Postojů" ve hře. Paragonské cesty, nad kterými oko jihne (Stormtrooper, Kensei, Pit fighter...). Jedno z nejvíc podporovaných povolání v celém DnD 4e. Není mu třeba nějakých muticlassů ani hybridizace.
Proti gustu žádný dišputát - já za Fightera taky nehraju. Ale debata se dotkla hybridizace Fightera a na to konto sem psal, že nic takového ani nepotřebuje. O tom, co je zajímavé na hraní, sem nepsal.
I méně podporovaná povolání mohou být zajímavější než fighter - já nedám dopustit na Swordmage a chtěl bych někdy zkusit buď Mstitele, Tuláka, nebo Mnicha.
Když už jsi zmínil toho fightera, mám otázku; Co vlastně dělá defendera tak podstatným prvkem? To že toho tolik snese? Ale inteligentní potvory se ho stejně pokusí vyřadit a vrhnout se na HarryPotterovské členy družiny a pokud jsem to pročetl dobře, on nemá vlastně žádnou možnost jak přímo zabránit útoku na své spojence.
Uplne primo ne, ale ma marky, ktere snizuji utok proti jinym clenum druziny a navic vystavuji protivnika riziku odvetneho utoku, kdyz defendera odignoruje.
Mno jo, jde o to že do jedné družinky kterou zrovna vedu /začínají tažení/ se defender nevešel a jeho roli defakto zastupuje warlord. Tak jsem přemýšlel nakolik to bude problém.
Přesně, jak píše Nachtrose. Navíc fighter je unikátní od jiných defenderů tím, že poskytuje prevenci i proti taktice za kterou bych vraždil - shift+charge. Prostě defender je týpek, co u sebe udrží monstra a trestá je, pokud chcou útočit na jiné členy družinky. Rozhodně to není jen o tom "že víc snese".
Jinak defender - není podstatný prvek, ale užitečný prvek. Takovej Leader je snad ještě užitečnější. Ale i striker, abys to měl Harugu zajímavější :))). Neřešil bych nutnost defendera.
EDIT: Problém to být nemusí (s Warlordem), záleží jak moc budou hráči sehraní a jaké střetnutí pro ně připravíš. Hlavně aby je to bavilo.
Oni si potrpí na takticky náročné souboje, nicméně ve složení Warlord, Priest, Warlock a Rogue tam právě ten prvek defendera není. Warlord a Priest jsou sice hodně akční, pokud jde o styl boje, ale v konečném důsledku vlastně kromě nějakého toho prone a odvetných útoků nezmohou nic na obranu té verbeže za nimi. Hybridizace jim smrdí a v Multiclassu jsme toho moc nenašli (A taky se jim až tak moc nezamlouvá).
Já bych setoho zas tak nebál, však uvidíte po pár soubojích. Náhodou by tahle družinka mohla fungovat dobře. Kdosi tu snad i psal o družince složené ze samých útočníků (striker), Almi nebo Alnag? Záleží na taktice, nejen na složení "rolí" v družince.
Hadrian: To nebyli samí strikeři, ale téměř každý měl strikera jako primární nebo sekundární roli (každopádně tatika skupinky plné strikerů je složit nepřítele co nejdřív... a má velké problémy se spoustou malých potvor, typicky swarm apod.)
Alnag: nj, tak jsem si to nepamatoval přesně, já to tušil :). Na malé potvory je dobrej striker Monk - díky jedný jeho at-will schopnosti, která je výbuch 1 je to úžasnej minion killer (a taky díky jeho zvláštnosti, že může jednou za kolo dát malé zranění i jinému útočníkovi, než na kterého se zaměřil - a nepotřebuje na to hod na zásah).
Prosím, doporučte mi presenci pro Warlorda - chci ho hrát jako agresivního bojovníka který je hodně zaměřený na rozpohybování družinky a boj v první řadě, po boku defendera. Takový typ "nájezdníka".
Bravura, jednoznačně. Ale problém je v tom, že warlordi hodně špatně hitují a dávají malé damage, takže bych ho nedával úplně bok po boku defendera. To už raději kousek za něj, ideálně s greatspearem...
Hitování dle mě problém není, alespoň já s ním problém nemám. Jen ta Bravura, přijde mi dost blbé že na sebe cíleně tahám volné útoky za někdy dost pochybnou cenu. Navíc to co naše družinka hodně potřebuje jsou hlavně volné shifty a move akce. A pokud jde o zbraň, chci/potřebuji těžkou čepel.
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<