York píše:
Engine Dakary má v tomhle výhodu. Tím, že je hod vždy rozdělený na dvě části (hráč hází dovednost + 1k6, Vypravěč hází obtížnost + 1k6), můžeš vynechat jen jednu z nich.
V tomto modelu bych pasivní dovednost dělal tak, že bych prostě porovnal dovednost vs. obtížnost. Statisticky to vychází stejně a nemusí se nic vyhodnocovat, o což u pasivních mechanik jde.
Taky mi není trochu jasné, proč si hází nutně obě strany. Z mého pohledu jde o zbytečné zdržování, protože dva hody vs jeden hod - je statisticky stejné, ale jeden hod je vždy rychlejší, takže hra odsýpá rychleji.
Na tvém místě bych zvážil, jestli to neudělat tak, že budeš porovnávat:
- pasivní dovednost: dovednost vs. obtížnost
- aktivní dovednost: dovednost + 1k6 vs. obtížnost
případně:
- pasivní dovednost: dovednost vs. obtížnost
- aktivní dovednost: dovednost + 1k6 vs. obtížnost + 3
Případně mě napadá ještě model:
- pasivní dovednost: dovednost vs. obtížnost
- aktivní dovednost: dovednost + 1k10 vs. obtížnost + 3
Pak aktivní hledání vychází statisticky ještě lépe, ale zas bys to musel asi zapracovat do jádra systému víc.
York píše:
Tohle není plichta. Nestvůra zůstane skrytá = neuspěl jsi. Hledání patří právě do skupiny činností, kde plichta nedává smysl.
Úplně nerozumím, co ti na tom nedává smysl. Řekněme, že nestvůra bude mít dovednost Nenápadnost +2 a na 1k6 jí padne 3, výsledek tedy 5. Postava vejde do její blízkosti (stále o nějaké nestvůře nemá páru). Má třeba nějaké podezření a začne hledat. Má dovednost Hledání +2 a hodí taky 3 (neberu teď v potaz nějaké pasivní Hledání). Pak ta plichta je o tom, že věci zůstanou, jak jsou (podobně jako s těmi dveřmi), tedy protože postava o nestvůře nevěděla, tak o ní dál neví. Řekněme, že postava má stále podezření a hledá dál. Znovu si tedy hodí a nyní hodí 4. Řekněme, že nestvůře zůstává hod stejný (tak je to v DnD), dokud se neprozradí a nebude se pokoušet znovu ukrýt. Postava má tedy výsledek vyšší, tak nestvůru objeví. Později se tato nestvůra pokusí před postavou opět schovat. Hodí si na Nenápadnost 6, celkosvě tedy 8. Postava si hodí taky 6, celkově tedy taky 8. Protože teď ale postava o nestvůře ví, výsledek zůstane stejný ve prospěch postavy a nestvůra se nedokáže schovat. Musí se o to pokusit znovu později.
Toto mi nepřijde nelogické. Pokud má postava stejně dobrou dovednost Hledání jako nestvůra Nenápadnost a hodí si stejně, pak by měla zůstat situace stejná.