Me-dea: Z toho co píšeš jsem trochu zmatenej. Chápu správně, že jsi tím cos psala v #19 měla namysli:
Mezi hlavní přednosti 3,5e patří
rozmanitost postav
Vanceho (tj. herně i fluffově zajímavý) systém magie
Systém s poměrně snadno upravitelnými a houserulovatelnými mechanikami
spousta tematických sourcebooků a zpracovaného materiálu
Mezi hlavní nedostatky 4e patří:
Ubíjející mechanická monotónnost postav bez jediné invence (a nechutná podobnost s MMO RPG)
powers systém, kterej dělá z RPGčka pitomý magic kartičky a ubíjí kreativitu akcí, protože kdo by co vymejšlel, když mu systém stejně dovolí jen tapovat kartičky
Nutnost figurek a map a zároveň při tom takticky nudné souboje (taktika je závislá z valné většiny na schopnostech, ne na mapě) které trvají věčnost
Suché mechaniky které Tě často nutí sledovat tunu věcí naráz (například ongoing mechaniky, saves, hromady akcí, tapované powery, schopnosti milionu a jednoho artefaktu...)
Hromady příruček, které způsobují, že postavit postavu bez online builderu je takřka nemožné