Eberron steampunk rozhodně není. Základem steampunku je to že pára se stává hnacím produktem doby.
Díky za rady, mrknu se na to.
Call of Ctulhu chybí to nejzákaldnější co momentálně na steampunku potřebuji - tedy craftovací povolání. Tudíž jsem vzal Dragonlance: War of the Lance a přepracuji Mastera. Ten nahradí i povolání barda, které se mi do konceptu nehodí. Vůbec všechna ta low magická povolení se mi líbí a asi je s pořádnou revitalizací přepracuji.
Představa je Master Craftsmen, který si dělá clockworky, tedy získá abilitu Clockwork Companion (jako Wizardův přítelíček), nebo Golem Maker a získá něco jako summonerův Eidolon, s tím že tento Master ztratí naopak možnost vyrábět předměty. (další možnosti jsou naphta a blackpowder strom dovedností).
Master Proffesional bude doplněn na (štábního) důstojníka a pilota vzducholodi(další návrhy mě zajímají, jako kapitán ponorky či parníku.
Master Performer, zcela nahradí barda a dostane více variabilní knacky.
Master Sage pak převezme schopnosti Pathfindera.
Přepracování bude především v tom že Master musí dostat "Craftsmans Inventions, Performers performance :-), Proffesionalls Skills, a Sages Wisdom"... Pracovní názvy samozřejmě.
Konečně také lehce přepracuji tvorbu postavy, kde zatím je hratelná rasa pouze lidé (později se přidají další rasy, až se s nimi lidé střetnou), každá se svým specifickým přístupem k technologii (elfí technomanceři a artficeři, trpasličí tankisti). z d20 modern použiju rozhodně Occupation, kromě rasy pak bude ještě rozhodovat původ - hráč si vybere jestli pro svou postavu zvolí bonusy dané jeho rasou, či státem z jakého pochází.
Přidám Knowledges a zcela je oddělím od skills, společně s Professions - tj každé povolání bude dostávat stejný počet skills a knowledge pointů. S tím že podle původu a rasy, či oblíbeného povolání bude dostávat bonusové skill pointy a knowledge pointů. Tj každá postava bude mít stejný potenciál se učit, některá povolání k tomu však přímo nabádají.
Nejsem si ještě zcela jist, jak to bdue s HP - zde jsem totiž přemýšlel že dám všem d8 a oblíbené povolání jim pak HP bude u oblíbeného povolání zvedat. Předpokládám také, že Původ lehce zvedne bonusy za oblíbené povolání. Například šlechtic z Prektomu (pracovní název) má větší sklony vstoupit do církve či se stát důstojníkem, místo třeba +1 ke skillu dostane automaticky +1 ke skil pointům a každý druhý level +1 k knowledge religion se specialiací na Andělské ochránce.
No a pak drobná mechanika jménem Charakterizace, která umožní vyměnit si class skilly, nebo si vzít nový class skill, či specializaci na skill (z AGOTU, ale s bonusem +3, místo +1). A na 6./12/18/ úrovni dostane postava heroic Moment, nějký ultimátní "Finishing Move" který bude mco použít za Heroic Pointy a který by měl reflektovat to co postava v předchozích hrách udělala. (typu One Shot, One Kill pro Gunslingera, kdy gunslinger automaticky dává kritický zásah (a to i imunním na kritické zásahy).
Zvednu sice Power Level, ale zlepším kustomizaci postav. Pak to otestuji, zjistím že to je na nic... a budu hrt zase normální PFRPG