Gurney píše:
Teoreticky pravda, ale když je někdo ve hře nový tak je logicky "ušlápnutější" než ostatní a teprve se učí roleplayovat a nevím proč mu tím že dostane byť jen o pár expů míň než ostatní naznačovat že ještě není plnoprávným členem skupiny.
Proto tímto způsobem expy nerozdávám, hráč si je stejně dobře může naházet kostkou - když mu to padne.Blaine píše:
A hlavne co kdyz chce hrat RPG, protoze ho hraji jeho kamaradi a on se nechce nejak moc super projevovat, ale pritom se bude bavit? Neni cilem hrani RPG pobavit se?
A není to stejné jako u mnoha jiných her, u kterých je také cílem se pobavit, a přesto některé lidi nebaví? Dá se hrát hlavně proto, že je člověk s kamarády. Ale hrát jen proto a přesto že mě hra vlastně nebaví, to už mi přijde podivné.
Navíc i takový člověk se dá do hry zapojit jinak - může třeba vymýšlet plány. Popisovat technické / architektonické prvky, ve kterých se Vypravěč nevyzná. Nebo se baví samotnou hrou, když ji sleduje a pak nevidím problém v tom, že se moc nezapojuje a nezlepšuje se mu postava.
Na druhou stranu já třeba při hře vysloveně nechci lidi, kteří i po půl roce hraní dokážou popsat chování své postavy pouze stylem "dvacet na útok, zasáh' jsem?"
V levelových systémech má postup celé skupiny najednou smysl. V dovednostních systémech už ho moc nevidím, a pokud zlepšení postavy není podmínkou dobrého uplatnění ve hře, tak pro to nevidím důvod. A stejně tak nevidím problém, když je každý hráč odměněn za jiný přínos pro hru, a hráč, který má přínost ve všech směrech nejmenší má i nejmenší odměnu.
I když jen málokdy jsem se setkal s někým, kdo by byl kamarád ostatních a celou hru seděl jako pecka a projevoval se jen málo.
Navíc hodně dělá to, že nedávám odměnu sám, ale právě za pobavení ji dávají všichni - pak stačí jedna hláška za čas.
wlkeR píše:
tížnosti jsou, ano, ale lepší nápad zatim taky nikdo nepředložil.
Tobě si hráči na přidělování zkušeností tímhle způsobem stěžovali? Mně tedy nikdy - na dosahování úspěchů ano, ale na odměňování nikdy, nebo si to fakt nepamatuju.