Merlin: Ano, tak jest, není to zrovna novinka. Řeč je ovšem o zbrojích plechových, středověkých a mírně novověkých. Nicméně pro mne je to příklad, že ve fantasy settingu prostě není možné zbroj zanedbat ani v případě střelných zbraní. Máme přeci mithril, adamantium, neuvěřitelně dovedné platnéře a tisícileté tradice zbrojí a chladných zbraní (srovnejte historii fantasy říší s délkou historického období odpovídající settingu třeba FR), neobvyklé materiály, trpaslíky, elfy a podobné, co jsou schopni jeden kus opracovávat dlouhá léta, magii a tak dále. Reální platnéři měli historii pouhých pár staletí, nic jim neulehčovalo práci, měli prosté železo nebo ručně dělanou ocel, žádnou pokrožilou metalurgii trpaslíků, žádné gnómy nebo elfy a nikdy se nemuseli zabývat monstry.
Ale pochopitelně pro hru v 18 století bych asi také za zbroj počítal třeba jen třetinu nebo pětinu její deklarované ochrany. Nicméně neignoroval bych ji, to neodpovídá skutečnosti. Nebyla neúčinná, jen náklady a nevýhody prostě už nevyvažovaly její dost zmenšené výhody.