*po dlouhé době otevírá DM Guide pro 3.5*
V základu si nalistuješ stranu 49 téhle knížky a použiješ tabulku 3-1 a 3-2.
Úroveň družinky (průměr, pokud nejsou nastejno) a úroveň setkání se mají rovnat pro průměrnou obtížnost (to je zpravidla docela lehké, družinka by měla zvládat asi 5 takových střetnutí bez velkého odpočinku a výrazných ztrát). Střetnutí o 4 úrovně a víc než je družinka bych se raději vyhnul pro začátek, spíš bych zkusil začít na základu a přidávat jak bude chuť a jistota v tom, jak to družinka bude snášet. Zvlášť s použitím osamocené potvory opatrně. Hra má tendenci oscilovat mezi tím, že potvora prostě zajde na to, že má sama jen jednu sadu akcí a družinka čtyři (nebo kolik má členů) - nic moc neudělá a tím, že má takový útok a orany, že se družinka nechytá (hlavně poud je samotná potvora s CR hodně nad družinkou).
Setkání se sestává ze všech potvor, co družinka potká aniž by měla čas ošetřit si rány, tedy zpravidla ti, co jsou v místnosti, na paloučku atd. + ti, co přiběhnou v průběhu střetnutí. Nepočítají se vyvolané potvory, schopnost všelijakých summonů by měla být součástí CR potvory.
Tabulka 3-1 by ti měla říct kolik potvor o jakém CR můžeš použít, takže třeba pro družinku na páté úrovni bude normální střetnutí jednou potvorou s CR 4-6, párem potvor s CR 3, třemi až čtyřmi CR 2 atd. Když pro takovou družinku chceš těžší střet, tak uděláš úroveň střetnutí třeba 7, tedy jena potvora s CR 7, nebo tři s CR 4 atd.
CR nefunguje dokonale, časem si to asi budeš dolaďovat. Jen pro představu o tom, nakolik je hra nastavená ve prospěch družinky - NPC s úrovněmi v hráčském má CR rovné této úrovni, takže férovka 4:1 je 3E základ.