Moje zkušenost je asi taková: Zpočátku člověk neví co s akčními body, později si zažije pravidla a připadá mu, že jich má málo. Přijde korekce v podobě lehčích střetnutí, kde nejsou potřeba daily powers a družina tak projde nějaké ty milníky. Vytvoří se určitá dynamika, kdy družina začne s AP počítat. A pak samozřejmě přijde názor, že je AP možné používat jinými způsoby a proč to nejde. Namotá se do toho Fate apod., ale ono to nefunguje. AP mají totiž ve 4E svou přesnou hodnotu a slouží k "odpalování" speciálních schopností postav. Na heroické úrovni to ovšem není příliš poznat, hlavní slovo dostanou až na paragonské cestě. Všechny classy tu mají doprovodný efekt ke spálení akčního bodu. Když se rozšíří použití Ap na heroické úrovni o reroll, obnovení encounter power apod. ,tak nejen že to duplikuje účinky některých PP, ale je to vlastně mnohem silnější, protože takové pravidlo je obecné, kdežto PP má většinou efekt nějak omezený. Například obnovení spotřebované EP je myslím dokonce epická úroveň.
Abych jen nekritizoval, nabízím domácí pravidla, o jejihž zavedení uvažuji. Jde částečně o vlastní nápady, částečně o kompilaci webových zdrojů.
Léčivé vlny
Použití léčivých vln se rozšiřuje o následující možnosti
Za léčivou vlnu je možné si obnovit již použitou „Encounter Power“
Za léčivou vlnu je možné získat bonus +3 pro ověření dovednosti v nebojovém střetnutí. Takto lze použít léčivou vlnu jen v kombinaci s hlavní dovedností, ne však s vedlejší.
Milníky
Pravidla pro milníky se rozšiřují takto
Milníkem je překonání dvou bojových střetnutí o obtížnosti střední a vyšší. Lehká bojová střetnutí se nezapočítávají.
Za dosažení milníku se přičítá jedna léčivá vlna.
Vážná zranění
Postava, která selže v záchraně proti smrti v okamžiku, kdy má záporný počet životů, podléhá následujícím pravidlům.
Prodlouženým odpočinkem nezíská maximum životů, ale jen ¾.
Zbylou čtvrtinu může získat po úspěšném ověření léčení, při kterém se spotřebuje léčivá vlna (i v případě neúspěchu).
Tento stav lze odstranit úspěšným ověřením Zdatnosti (Endurance) po prodlouženém odpočinku, nebo rituálem.
nakonec jeden nekolizní způsob použití akčního bodu
Použitím akčního bodu může hráč způsobit nějakou mimořádnou událost v rámci scény. Za akční bod si tak na chvíli vezme slovo a popíše, co se stalo. Popisované musí souviset s jeho postavou, jejím povoláním apod.