Alnag: To já budu spíš špatný pacient... nebo jsi se možná nesnažil mne manipulovat... a nebo jsem prostě zatraceně odolný. :)
Při té terapii si myslím, že ten hod na Sense Motive je oboustranný (nejprve psycholog a pak pacient, zvlášť pokud není úplně dobrovolný). Pochopitelně, že v terapii nejde o přesvědčování klienta "o naší pravdě," ale proto jsem taky měl pacienta v uvozovkách. Mluvil jsem o někom kdo je psychologem ovlivňovaný ať už o tom ví nebo ne. Psychologem rovněž nemusí být vyloženě lékař, ale někdo kdo se v takových věcech vyzná vyzná (ovlivňování lidí) - manipulátor. Klasickým příkladem by byl například marketing. Popř. kdo z vás viděl film Vrtěti psem ? :) Podobně je na tom i navedení "pacienta" k něčemu, což může být i názor nebo přesvědčení bez zmínění dané věci ve vzájemném rozhovoru.
andtom: Ano, pro standardní hru je to vhodné řešení, s tím souhlasím, ale pro hru jednoho na jednoho, kdy jde vlastně jedinou o interakci hráče s okolím mi to přijde jako málo. Proto jsem se zamýšlel nad alternativním řešením. Ten "dialog" si taky představuji jinak než standardní konverzaci. Oběť by neměla oponovat logickými argumenty dané postavy, ale jejími hodnotami a pocity ohledně dané věci("...to není správné..." a "...co by tomu řekla moje rodina...").
Will save o kterém mluvíš mi přijde aplikovatelný pro "nabourání se" do hlavy oběti (tj. zjištění, zda se bude předmět s obětí vůbec "bavit") spíš než na samotnou komunikaci. Ale to už mi přijde trochu moc (i když při takové hře jeden na jednoho by to zas tolik vadit nemuselo, záleží na chuti obou hráčů).
andtom 2 Alnag: Sense Motive je na tom podobně jako Spot nebo (částečně) Listen. Souhlasím s Alnagem... záleží hodně na pojetí. Knihami nedotčený člověk spoléhající na svůj šestý smysl je jedna věc a studovaný člověk znající např. řeč těla, rozeznávající tón hlasu a kdo ví co ještě... to je věc úplně jiná (default vs trénovaný skill). Podobně je to i s odhadem situace a rekací skupiny osob či celých společností/společenství. To je taky důvod (jeden z více) proč si nemyslím, že by měly být Will Save a skill Sense Motive na sobě závilé. Sense Motive je prostě víc než jen odhad osoby stojící proti tobě.
wraiths 2 Alnag: Jo, ty slečny by mohly fungovat....:)
wraiths: Jo, zatracené DC, ale dá se. Když jsi diplomat s velkým D. Na vedlejšák se to dá utáhnout jen ztěží.
Alnag 2 andtom: Souhlas... myslím že každý z nás je tak trochu dotčený tímto skillem. Tedy ti z nás co nežijí oděleně od ostatních. Taky si myslím, že je veliký rozdíl mezi tím "proplouvat davem" a sem tam chytat nějaké znaky, jak je Alnag vyjmenoval a mezi tím, soustředit se na někoho konkrétního a "číst ho" (v ideálním případě být nezůčastněný pozorovatel).
andtom 2 Alnag: Myslím, že tam je to ideální případ čtení řeči těla (mimo jiného), zvlášť když psycholog může vystavovat pacienta podnětům dle svého výběru a on na ně reaguje (psycholog pak může vytáhnout tabulku reakcí na podněty a vyhledat si reakci 3 na podnět B ;D). Není to nejspíš takto prosté, ale rozhodně je psycholog v lepší pozici než někde na večírku ve společnosti.
Skill Sense Motive je hodně variabilní a má nesčetně použití. Reakce na podnět je jen jedno z nich. Stejně tak jako můžeš mít pocit, že ti někdo při rozhovoru lže (chová podezřele), tak můžeš i chtít "číst" toho s kým se bavíš, jestli ti náhodou nebude lhát - a to je zcela vědomé použití.
Alnag 2 Rytíř: První dojem je klasický Rection Roll, když zavřu obě oči, tak by se tam dala vtěsnat i Diplomacy (třebas i zrychlená, s -10 postihem).
Alnag 2 andtom: Když si DM hodí kostkou a řekne mi, že si myslím, že mi ten obchdník lže je to (IMO) pocit, bez soustředění. Když DMovi řeknu, že si na obchodníka chci dát pozor, jestli mne náhodou nechce obrat, je na mně, abych si hodil a je to (IMO) jednoznačně úmyslná činnost.
Uff... :)