Vannaxi, myslíš že se nějaké "nejlepší kombinace vlastností / dovedností" dobereš? Mám dojem, že se hráči v jistém smyslu shodnou na některých základních principech, ale od určité míry se už zase rozcházejí.
Třeby tebou zmiňovaná zručnost mi dříve přišla docela důležitá, hlavně proto, že drtivá většina lidí co znám je buď obratných nebo zručných (nebo ani jedno, ale ty teď nepočítám), ale málokterý jedinec je šikovný v obou směrech.
Někteří hráči a tvůrci pravidel mají tendence vytvářet poměrně rozsáhle sady vlastností, devět a více "základních" nebo různě odvozovaných, což mi přijde až dost. Na opačně straně stojí systémy se čtyřmi (GURPS) nebo třemi vlastnostmi, které když se spojí s omezeným počtem stupňů dávají poměrně malou škálu jakýchsi "základních charakterů", z čehož ještě menší část je využívána.
Stejně jako když se zeptám hráčů, jaké vlastnosti by pro své postavy chtěli mít, tak jich většinou vyjmenují pět až šest, byť mám dojem, že v tom hraje podstatnou roli preferovaný RPG systém - lidé co žádné RPGčko nehráli mají mnohem větší potíže dát dohromady nějaký soubor "vlastností" ve smyslu, o kterém se zde bavíme, tedy jakožto atributy společné všem postavám.
Pokud jde o vhodný výběr, tak osobně jsem dospěl k souboru:
kontakt - ve smyslu jednání s lidmi včetně znalosti mezilidských situací
intelekt - prostě to co je člověk schopen vymyslet, domyslet nebo znát
síla vůle - jakožto měřítko mentální stability, schopnosti držet názor a postoj i v nepříznivých podmínkácch
reakce - rychlost reakcí, jak jinak. A také bystrost smyslů
pohyb - to co se obvykle popisuje obratností
fyzička - stavba těla, motnost, tuhost, a tak
Byť si tedy myslím, že je to vcelku obvyklý soubor, který se objevuje v noha hrách s menšími či většími obměnami.