Jestli je pravda, že totálně vyměnili management, který se měl kromě jiného postarat o záchranu/obnovu DnD, pak už začínám rozumět tomu, proč dochází nyní k celkem nepochopitelným krokům.
Předpokládám, že postup tedy byl asi takovýhle:
- Dancey utratil příliš mnoho dolarů za marketingové průzkumy a dostal se do červených čísel.
- Předložil odvážnou strategii (tzv. Daring Strategy), jak se ubírat dál. Zbytek managementu tomu zatleskal a odsouhlasil.
- Podle Danceyových marketingových průzkumů a vizí začali předělávat celou strategii v rámci WotC až se i ostatní oddělení dostala do červených čísel.
- Jediné co WotC drželo nad vodou bylo MtG.
- Neúspěšný management byl odejit nebo odešel po vlastním uvážení.
A proč to všechno? Danceyho marketingová studie měla pár "háčků". Všechny výsledky, které si tak krásně posčítal, měl jen z odpovědí, které mu lidi poslali. Nikde ve svých číslech nebere ohled na lidi, kteří odpověď poslat nechtěli, nebo se vůbec nechtěkli zabývat vyplňováním dotazníku. Přesto jí vzali jako bernou minci se vším všudy.
Druhá bota asi bylo to, že rozeslali dotazník na 20 000 adres, z toho se jim vrátily odpovědi od 65 000 lidí a oni z nich vybrali náhodný vzorek 1000 dotazníků ze kterého dělali závěry. Proboha - je tohleto možný? Investujou nehorázný prachy do toho, aby oslovili co nejvíce respondentů a pak vyhodnotí pouze 1000 odpovědí. Patrně proto, aby Dancey nemusel zaměstnat o asistentku víc, protože by se mohl dostat do mínusu.
Možná totiž bylo všechno trochu jinak již v roce 1999 akorát pan Dancey převzal marketingové metody neschopného managementu TSR a je posunul na sofistikovanější úroveň, v domění, že je o správná cesta.
To jen taková úvaha….