"Na fiktivním umístění nezáleží, pokud neovlivňuje vaše šance na úspěch." Na to říkám fuj! Frustrovalo mě to natolik, že jsem napsal hru, abych vyjádřil svůj názor.
50/50
Hra o fiktivním umístění
Když vaše postava podstupuje riziko a nejste si jisti, jaký výsledek by měl nastat, udělejte následující:
- Zvažte danou situaci a to, jak se její detaily propojují se schopnostmi postavy.
- Vezměte si minci. Vymyslete nejlepší výsledek a přiřaďte mu hodnotu "hlava". Přemýšlejte o nejhorším výsledku a přiřaďte mu hodnotu "orel". Hoďte si mincí.
- Popište výsledek na základě výsledku hodu mincí.
Příklad 1
Rodrigo, mistr duelů ze školy Dardi, je na ulici osloven třemi mladými floutky. Vyhrožují mu, že ho zbijí, pokud jim nevydá svůj měšec. Hráč Rodriga řekne, že vytasí meč a zabije je.
Rodrigo je ozbrojen svým postranním mečem, je střízlivý a daleko z dosahu tří floutků. Je mistrem smrtícího šermu. Floutci jsou mladí, divocí, mírně opilí a připravení k násilí, ale nijak zvlášť zruční.
K "hlavám" přiřazujeme tento výsledek: Rodrigo zabije prvního floutka sekem z taseného meče, punta riversa, druhého pak bodnutím do srdce. Je ve střehu, připraven dorazit třetího, pokud udělá sebemenší pohyb.
Tento výsledek přiřadíme k "orlu": Rodrigo zabije prvního floutka sekem z tahu, punta riversa, ale druhý úder mine, protože druhý floutek se ve smrtelném strachu svalí dozadu a zamotá se do vlastního pláště. Rodrigo je ve střehu, připraven dorazit třetího, pokud udělá sebemenší pohyb.
-----
Příklad druhý
Pietro, čeledín v hostinci U dvou sov, je na ulici obtěžován třemi mladými floutky. Vyhrožují mu, že ho zbijí, pokud jim nevydá svůj bochník chleba. Hráč Pietrovi řekne, že sebere ze země kámen a zabije je.
Pietro je malý a nijak zvlášť silný. Není ani rychlý. Nikdy v životě se nedostal do smrtícího boje. Floutci jsou mladí, divocí a připravení na násilí.
K "hlavám" přiřadíme tento výsledek: Pietro se zapotácí s kamenem, upustí bochník chleba a schytá jen divoký kopanec do žeber, načež floutci odplují, smějí se a chroupají jeho oběd.
K "orlu" přiřadíme tento výsledek: Pietro udeří prvního floutka kamenem do nosu, čímž ho rozzuří. Floutci Pietra zmlátí do krve a nechájí ho v bezvědomí umírat ve škarpě.
-----
Příklad třetí
Pietro, čeledín v hostinci U dvou sov, je na ulici obtěžován třemi mladými floutky. Vyhrožují mu, že ho zbijí, pokud jim nevydá svůj bochník chleba. Hráč Pietrovi řekne, že bude co nejústupnější, bude zírat do země a pokorně jim předá svůj chleba.
Pietro je malý a nijak zvlášť silný. Je nenápadný a neohrožující.
K "hlavám" přiřadíme tento výsledek: Pietro podává svůj chléb a floutci si ho berou a posmívají se. Jeden z nich se však cítí špatně a později se vplíží zpět, aby Pietrovi jeho porci vrátil.
K "orlu" přiřadíme tento výsledek: Pietro chléb předá a je takový poraženecký, že se floutci osmělují: "Vpliž se do spižírny," říkají, "a přines nám džbán vína, abychom to spláchli."
-----
Tak to je v každém případě všechno. Na fiktivním umístění záleží, a to i ve hře, kde je každý "hod" vždy 50/50. Fikce utváří hranice řešení. Může ovlivnit mechanické šance některých výsledků, ale není to nutné. (To je volba herního designu) Že? Že?
(Neočekávám, že by to bylo kontroverzní, ale panečku, kdo ví?).
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) & mírné korekce by yours truly - me