ShadoWWW píše:
Co se týče skupin nováčků a jejich prvních hraní, mám velmi dobré zkušenosti se sadami předpřipravených deníků...
...Zažil jsem případy, kdy hráče totálně otrávila zdlouhavá příprava postavy a na hraní pak už neměli ani chuť.
Toho jsem se bál, takže mám vytvořenou hromadu postav (na každé povolání dvě) i s lehce nastřeleným archetypálním backgroundem (pár vět která ji trochu dokresluje) jinak čekající na hráčskou modifikaci. Nakonec mám pro zjednodušení vytvořené i nějaké karty se schopnostma, vybavením...) Chtěl jsem je do toho uvést, bál jsem se toho, že bych je otrávil.
Ještě tedy jedna cesta, kterou k tomu používám a tu jsem si vypůjčil z PC her - přišla mi příjemně použitelná v družinách, kde jsou jen začátečníci. Vytvořím relativně jednoduchý akční úvod, kde je hned z počátku nějaký konflikt, který postavám nemusí být hned z počátku zřejmý, čím uzavřenější prostor, tím lépe.
Posledně jsem použil loď, kterou přepadla obdoba krakena a loď se potápěla - postavy se probudí bez čísel a statistik s nějakou představou o své postavě a po chvíli z nich dostanu jméno, povolání, rasu. Dávám jim při úniku do cesty překážky, které postupně vysvětlí hody na vlastnosti - "Propadla se část stropu a dveře z kajuty přehradil trám." Po rozhodnutí hráčů v podstatě: "Hmmm, vypadá to na pěkných pár kilo, jaká je vaše síla?" (Takže získají Sílu, Obratnost etc.) a tak vypadá první sezení - mají za sebou nějaký příběh a poznají nějaká NPC, zhruba jak co funguje a na konci mají postavu hotovou jen s nějakými dodělávkami, které mají na doma (hlubší background) etc.
Zatím se mi nestalo, že by se u toho někdo vyloženě nudil...