Ebone, podle toho co píšeš by si člověk myslel, že jsem jediný, kdo má s rasovými stareotypy problém, ať v DrD, nebo kdekoliv jinde.
A taky bych chtěl podotknout, že Gurney reagoval na na můj pokus odstraněním bonusů, který do této debaty vnesl Sirien (pro ilustraci), nikoliv já.
Já bych v tomto případě argumetoval spíše jiným pokusem (či přístupem), kdy jsem vytvořil kartičky zbraní, které měly na jedné straně parametry a na druhé obrázek, a až na pár výjimek si hráči vybírali zbraně podle vzhledu a nikoliv podle parametrů. Dokonce na můj přímý pokus podstrčit jim Mauser c96 místo Lugeru P09 s argumentem, že Mauser má všechny číselné parametry stejné nebo lepší než Luger mi odpovídali "je to hnusná pistole, tu si nevezmu". Dokonce to říkali i (podle vlastního tvrzení) gamisticky orientovaní hráči - ti se ptali spíše po větších zbraních jako je samopal nebo kulomet, ale také si vybírali podle obrázků. Na základě těchto zkušeností jsem nakonec zrušil většinu podrobných číselných rozdílů mezi zbraněmi jako nepotřebnou a od té doby si hráči vybírají zbraně jen podle vzhledu, herní parametry zbraní na kartičky už ani nepíšu. A tímto způsobem se mi podařilo dosáhnout i toho, že si hráči berou zbraně podle typu své postavy - třeba malou pistoli do kabelky místo skutečně účinné velkorážní pistole, a to i přes radu jiné zkušené postavy. Tedy dosáhl jsem efektu, který jsem třeba v Shadowrunu nikdy nezažil, protože v něm (jsme) všichni používali jen těžké pistole, lehkou nebo dokonce příruční nikdo.
Ve výsledku si myslím, že i ty číselné rozdíly mezi rasami nemusí být tak silně determinující, jak byly v DrD (a na jejichž základě jsem vůbec proti těmto číslům začal brojit), nicméně je zřejmě třeba jiného zpracování, jiných popisů a ne tak velkých rozdílů, tedy zřejmě tak jak to dělá DnD nebo jiné RPG. Zřejmě lépe funguje i přístup DrD2.