OnGe píše:
Jakože fakt nerozumím tomu, proč bylo v pohodě ve Výpadku RPGfóra řešit nesmrtelnost chrousta a tady se musí téma odštěpit
Protože cesty RPG F a Kostky se ke spokojenosti obou
stran rozešly před mnoha lety a propírat tu (opět) RPG Fórum není něco z čeho bysme skákali radostí, protože to v minulosti nikdy neskončilo dobře.
To téma Alnag vytvořil zejména, aby izoloval nežádoucí témata od zanášení žádaných diskusí. Jinými slovy to téma bylo od samého začátku založené v karanténním módu "damage reduction management". Karanténu neporušuješ, do karantény naopak házíš věci odjinud.
Tady, na druhou stranu, došlo oddělením k vytvoření dvou zajímavých diskusí, o které naopak zájem je.
A v rámci té karantény bych Tě požádal, abys další reakce k tomuto přesunul zpátky do izolované zóny, CDC nemá rádo přenašeče.
___________________________________
Dobře. Tak na začátek doplním dva předpoklady, které jsem zmínil, ale které York neodcitoval:
- Mluvím výlučně o systému - setting a support a podobně mě v danou chvíli nezajímaly (jako ne že bych se o nich nechtěl bavit, ale prostě to nebylo to o čem jsem mluvil původně a co mě v tomhle směru osobně zajímá nejvíc)
- Mluvím o "objektivní" kvalitě té hry, ne o její prodejnosti, prodatelnosti, marketingu, propagaci... prodat se dá cokoliv.
Kromě zmíněného ještě zareaguju zpětně k ShadoWWWovi: výčet hromady vlastností není to, co jsem měl namysli. Důvodů pro konkrétní hru může být víc, samozřejmě, ale prostý výčet vlastností které ta hra třeba mnohdy sdílí s hromadou jiných podle mě není zajímavý. Např. "je to universální systém" dneska prostě není benefit, univerzálních systémů je hromada. Může to být benefit když se to s něčím spojí, ale to by se mělo nějak konkrétně vypíchnout.
Jinými slovy z výše uvedeného: že se v něčem hází d20 je ukradené, čím se hází není benefit, to je prostě designová vlastnost. Že má něco zajímavý svět může být motivující, ale není to to co jsem řešil (Delta Green si můžu zahrát i ve Fate, GURPS, d20 Modern...) Že má něco tipy pro začátečníky a hezké soft texty může být benefit jedině pokud specifikujeme "pro začátečníky".
Zároveň nemyslím, že je vhodné se o tomhle bavit s vysokou mírou striktnosti. Např. systém může mít nějaký jasný benefit, ale pokud ho doprovází ohromná halda drobných problémů, chyb, nekonzistencí... tak to je prostě přebité. Abych se vůbec bavil o tom jestli ten systém má nějakou "hodnotu", tak musí splňovat nějakou "base line" ve všech takových těch standardních věcech které tvoří hratelnost. Například:
- srozumitelně napsaný (aby bylo jasné co vlastně říká bez 50 dotazů na autory na fórech)
- s příčetnou mírou komplikovanosti (abych kvůli každému druhému hodu nelistoval pravidly)
- herně funkční (tj. pokud ho dám na hraní Jersonovi, musí mi Jerson vrátit nudný popis toho jak to na něj působí - pokud mi Jerson vrátí post přes víc jak jednu obrazovku u kterého se řežu smíchy, pak fakt ne...)
- atp.
Jinými slovy Void a Astrální doupě mi přijdou jako modelové příklady toho, co vůbec nechápu proč je v tomhle tématu zmíněno, protože obvious crap is obvious.
Sparkle: Viz výše, chceš se bavit o tom co přiměje lidi hru koupit, nebo se chceš bavit o tom jestli je nějaký dobrý důvod někomu hru doporučit (z pozice toho že máš nějaký přehled, ne z pozice "já hraju DrD a zkoušel sem Stín meče a DrD je lepší tak hraj DrD")
Ohledně supportu - to je opět dost specifické, benefit to být může, ale bez kontextu toho "komu" to nedává víc smysl než "jsou tam hezké rady ke hře".
Ohledně supportu a Končiny - sorry, máš hezké deklarace, ale já bych ten ongoing support nejdřív rád viděl, protože zatím vyšly dvě přiručky a brzo bude třetí, takových věcí můžu z minulosti jmenovat hafo, support nakonec nedostala skoro žádná (u nás mají support Příběhy Impéria plus trošičku některé Altaří věci, ale zázrak to neni)
ShadoWWW píše:
Jako na první pohled? To asi nejde.
Co definuješ "prvním pohledem"? Já myslím docela poznám jak na tom která hra je (v nějaké obecné rovině) potom co si jí projdu. Jediné co pamatuju že mě zatím ošálilo bylo DrDII (protože bylo tak zmatečně napsané že se tam ty chyby poschovávaly v tom jak věci nefungují jedna s druhou)