Zrovna nedávno jsme hráli velkou bitvu dle
Red Tide: An echo, Resounding (jednotky mají stejné staty jako ODnD nepřátelé + jeden nebo dva tagy určující nějakou speciální schopnost). Povedená hra, definitivně jiný zážitek než odehrávat věci bez mass combatu.
v článku píše:
Morálka hraje ve velkých bitvách klíčovou roli. Jakmile jednotka ztratí polovinu svých oddílů, musí uspět v záchranném hodu na Moudrost, jinak uteče z bitvy. Samostatné jednotky se mohou pokusit svolat takové rozbité jednotky.
Váhám jestli tohle nevypadá dobře jen na papíře. Standartní morálka z ODnD (podhoď číslo na 2d6 pokud se jednotka dostane do jedné z cca pěti situací) ve spojení s tím, že jednotka co dvakrát failne je pro zbytek bitvy ztracená mi tak přišlo akorát. Pokud by se to házelo nějakým standartním d20 checkem, bál bych se že i elitní jednotky budou mít až příliš velkou šanci (minimálně 5%, ale dost možná víc a nezapomeňme že DnD je přece jen hrdinská fantasy...) se rozbít a následně se budou svolávat dohromady, aby o pár kol pozděj stanuly znova v té samé situaci.
ShadoWWW píše:
hexovej systém je protivnej, zlatý čtverce
Přiznám se že hexy vs čtverce mi přijde úplně jedno. Akorát čtverce jsou v DnD (alespoň pro boj) tradičnější.
Jerson píše:
...není důvod odehrávat takové souboje ve stolní hře, když počítač dokáže simulovat souboj několika set jednotek po jednotlivcích, když je potřeba
Chudáci wargameři, scházej se v klubech a baví se odehráváním bitev co by se klidně daly nasimulovat počítačově a ani by kvůli tomu nemuseli vylézt z baráku. Fakt smutný :P
Jarik: Myslím že tvůj problém je hlavně v tom, že mass combat nejdřív odsoudíš jako nerealistický (kupodivu stejně nerealistické ztvárnění boje jednotlivců tě netrápí) a pak usoudíš, že realistické ztvárnění je pro rpg "absolutně nevhodné" a není to to správné rp. Trochu velký skok v logice, jeden by skoro řekl rozpor..