Je fakt, že ten "férový" přístup vede občas k takovým nelogičnostem, jako že starosta místní vesnice je na stejné úrovni jako postavy. Pak postavy odjedou a vrátí se později o pár úrovní výš, aby zjistily, že starosta je také o pár úrovní výš. Jasně, je to problém herních mechanik, ne světa, protože postavy jako takové nevědí, kdo je na jaké úrovni, ale i tak je to podivné.
Systém starých D&D a to, co navrhuje Gurney, mi přijde herně lepší. Že postavy na nízkých úrovních vědí, že zvládnou rvačku v hospodě, ale na místní milici si musí dát pozor. Později ve své kariéře už třeba vědí, že si poradí i s milicí, ale na profesionální vojáky si pořád musí dávat pozor atd.
Je to imho zajímavé i herně, kdy postavy zprvu třeba netuší, jaká hrozba před nimi stojí a vyjednáváním se to pokouší zjistit. Když hráči vědí, že před nimi vždy stojí férový protivník, přistupuje se k tomu jinak.
Z toho článku podle mě plyne, že Next bude podporovat oba postupy. I když oficiální dobrodružství imho budou podporovat spíš "férový přístup".