Píše:
Je kuriózní, že stejně jako u DnD, i u SR byla největší katastrofou 4E. To se snad ale tentokrát neopakuje.
Ale 4E nebyla největší katastrofou pro SR.
4 edice v mnohém systém překopala, sjednotila pravidla a pokračovala v trendu, který nastolila 3E. Některé oblíbené featury byly odstraněny (dice source pool, který můžeš používat na různé věci, magie byla sjednocena pod jednotné mechaniky), najednou máš všudypřítomnou wifi... ale zejména 20th century edice se považuje za jedny z nejlepších SR pravidel.
Navíc si v tu dobu měl ty dvě SR PC hry, Shadowrun Returns (a datadisky/sequely/standalone) a SR: Boston něco, co tak nějak zkrachlo. Byl i jednotný web pro všechno SR, ale společnosti na tom nějak nedokázali (nebo nechtěli) společně pracovat, tak to krachlo.
Nějak v tu dobu ale začaly prosakovat ty finanční problémy, neschopnost platit kvalitní zaměstnance, což se ukázalo na kvalitně některých rozšiřujících příruček (Sourcebooků? Splatbooků? Jak se tomu říká?).
To se pak drasticky ukázalo na 5E, která byla místy nedomyšlená, korektura byla příšerná (nehledě na organizaci příručky) a nevím, že by se ony rozšiřující příručky nějak dobře hodnotili. SR: Anarchy taky nebyla extrémně dobře přijatá, ačkoliv hráči už delší dobu volali po nějakých jednodušších pravidlech.
Korektury 5E byly jen slabou náplastí a propracovanější fanovské korektury a bugfixy se ignorovaly. Hromada lidí z komunity odešla, jiní odešli s 6E. 6E byla taková katastrofa, že komunity, které byly zapsány na oficiální promo a měli streamovat... od toho raději upustili jak se jim do ruky dostal konečný produkt, který nebyl o moc lepší než ten betatest co dostali na začátku. Bugfixy a output od betatesterů byl ignorován, což pak mělo za následek, že SR6 dostal nějak 1 hvězdu na DriveThru a hromada lidí z komunity odešla.
Jakmile ti lidi, co by kritizovali něco odejdou... samozřejmě, že to co zbyde je jen echo-chamber, která produkt "přijala".