Jerson píše:
lidi, kteří se k ní dostanou ne tak úplně vlastní vinou
V pořádku. Žádné výjimky - získají velmi důležitou zkušenost (jak o zbraních, tak o užívání vlatního rozumu) a stane se z nich společensky užitečný příklad.
Jerson píše:
Na straně 17 obrázek nevidím
Prvních 5 stran je samostatná "sekce" která je "číslovaná" jako ABCDE. Tím dosahuju, minimálně pro rozumné prohlížeče, zarovnání mezi číslem e-stránky a číslem fyzické stránky (tj. když pak např. do "go to" funkce napíšeš "17, enter", tak Tě to hodí fakt na stranu 17 a ne na stranu 12, která je ale 17. v PDFku)
Je možný, že pokud používáš nějakej primitivnější viewer nebo něco co neni primárně na PDFka (např. webbrowser) tak tohle neumí přečíst a prostě natvrdo počítá stránky v souboru. V tom případě tam máš posun -5 a orientuj se podle čísel stránek v horním vnějším rohu.
Jerson píše:
Protože mi přijde, že ti skutečně nejlepší střelci právě potřebují co nejméně doplňků
Protože současné doplňky nenabízí skutečnou výhodu.
SR smartlink Ti přímo do mozku do center vidění, pohybu a eye-hand koordinace a) projektuje informace, vč. gun-sight (tzn. Tvůj mozek neustále vidí dokonale přesně kam zbraň míří) a b) provádí faktickou kompenzaci, kdy si někde z okolí vizuálního centra bere info o tom co vlastně chceš zasáhnout a následně napřímo kompenzuje pohyb Tvojí ruky aby jí na cíl navedl. A součástí té technologi je i to, že Ti to všechno přijde relativně přirozené (včetně toho vidění skrz zbraň) (Ano, je to nechutně rozsáhlej a invazivní hardware - taky Ti strhne nechutnejch 0.5 essence, což je 5x víc než pouhé rozšíření zraku o jiné vlnové délky nebo možnosti zoomu - za přesná čísla v 6. edici teď neručim, ale pointa určitě zůstala)
Jasně, při střelbě na terč se to asi neprojeví, ale v přestřelce kde střílíš v pohybu na pohyblivé cíle, mnohdy reflexivně nebo bez většího míření, je tohle prostě výhoda jak svině.
Můžeš to nemít a bejt dobrej. Můžeš se rozhodnout jít cestou fyz áda a prostě to kompenzovat vnitřní magií. U ádů je magie natolik přirozená, že si toho postava ani nemusí být vědoma (ale settingově to pořád je adept). Nebo můžeš jít cestou old-school postavy co fakt jede bez techu i bez magie - vykopávka starově... dvacátýho století, ale budiž. Naboostíš si příslušné atributy a skilly na hranu (pun not intended... ale vyšel dobře) a... nebudeš tak dobrej jako někdo kdo udělá totéž a navíc bue mít ten tech nebo magii. Ale pořád budeš dost dobrej.
Ale prostě sorry, esenciálním námětem cyberpunku, stejně jako transhumanismu, je, že technologie Tě prostě učiní lepším, tečka. Je to podstata toho žánru. Je to základní a výchozí téma, které ten žánr prozkoumává. Pokud to nevíš nebo se Ti to nelíbí, tak si ten žánr tak nebo onak minul.