Eh. Fate fractal nemá s kostkami a házením nic společnýho (Fractal je princip použití mechaniky pro jiný než jmenovaný, ale svou podstatou identický účel a je to logická konkrétní implementace Silver rule - které je druhou stranou mince Golden rule...)
Pokud tím máš namysli to, že bys vzal princip pasivní opozice, popř. zjednodušení aktivní opozice do pasivního DC, a zobecnil bys ho napříč celým systémem, tak tady se obávám, že nejde o "identický účel" a tu dynamiku jsi "nepřečetl" úplně správně. Podstata zjednodušení aktivní opozice na pasivní DC bez hodu není jen zjednodušení, ale (mimo jiné i díky snížení rozsahu výsledků testu) i dramatické upozadění takové opozice - v podstatě flag toho že tento konflikt není plnohodnotná
dramatická scéna, ale spíš procedurální (nebo v dramatické scéně tento konkrétní protivník není centrem konfliktu). Pokud bys tohle zobecnění provedl, tak tenhle aspekt věci ztratíš.
Samozřejmě, ono když nad tím tak přemýšlím ho ztratíš, minimálně z části, i v těch mnou navržených řešeních, ale tam ho jsi jako GM schopný nahradit "manuálně" (tím jak nastavíš DC, jak moc popisů nebo využitých VV těmto protivníkům věnuješ atp.), zatímco při prosté absenci kostek tohle rozlišení prostě vymizí. To rozlišení sice není součástí jádra systému a toho co dělá z Fateu Fate, ale je to věc s poměrně výrazným vlivem na to, jak ta hra vypadá a funguje.
EDIT: ad domeček z karet - ztráta nepředvídatelnosti boostů bude mít ohromný vliv na podobu systému, zejména na předvídatelnost a dopočitatelnost užití VV. Fakt, že ze hry zmizí gamble efekt tohle dál posílí. Co konkrétně se v tom systému ne/rozbije a ne/zhroutí a ne/bude to potřeba patchovat nebo nahrazovat je hodně závislé na tom, jakou konkrétní variantu řešení přijmeš - a popravdě asi i hodně na tom s jakou skupinou to budeš hrát (protože předpokládám, že se tu bavíme o domácí úpravě a ne o snaze udělat produkt pro veřejné publikum).