gergon píše:
protože pokud za něco budeš chtít peníze a člověk uvidí obrázky stažené z netu a prohnané filtrem, tak ho to odradí, (pokud teda nebude prodejní cena 50,-)
Nerozumíme si. Pilotní vydání v malym nákladu se nedělá kvůli zisku. Smyslem je dostat to na papír (tj. dokázat, že jsi schopen něco dotáhnout až k vydání) a spoustu věcí se na tom naučit. Nejde ani o návratnost investice, dává ale smysl minimalizovat náklady.
Naopak když chceš vydat nějakou novou, nezavedenou hru ve velkym nákladu, tak budeš s největší pravděpodobností prodávat především tisk a grafiku. Dává pak smysl udělat na to kickstarter, protože máš už hotovej produkt a chceš po backerech funding na profesionální grafiku od nějakýho zavedenýho ilustrátora.
gergon píše:
další pravidla považuju za zbytečná
Další pravidla jsou vždycky zbytečná. Nový hry nevznikaj proto, že by bez nich lidi nemohli žít, ale protože je někdo chce vytvořit a vydat. Dračí hlídku píše týpek, kterej chce oživit hraní starýho DrD, JaD píšou lidi, kteří chtěj, aby existovalo DnD 5e v češtině, Skaven vydá Forbidden lands, protože chce a může. Ani já nejsem výjimkou, dělám to prostě proto, že chci, a protože věřím, že mám co nabídnout, a že se nakonec najdou lidi, kteří to ocení a ta hra je bude bavit.
gergon píše:
ted už si svou práci a čas nechám zaplatit
Máš někde ukázky svojí práce?
Šaman píše:
Jen uvažuji, jestli by nebylo lepší vydat nejprve nějakou free verzi bez grafiky, jen pěkně nastylovanou.
Co znamená "vydat free verzi"? Vydáním se většinou myslí tištěná verze a tam musíš zaplatit mininálně tisk a distribuci.