Z pozice hráčů by to asi musel popsat někdo z hráčů. Mohu to popsat jen z pohledu PJ.
Největší rozdíl byl v bojových střetnutích. Většinou byly odbyty velmi rychle. Na druhou stranu se ukázalo, že ani postava na 20. úrovni není tak všemocná, jak by se mohlo zdát. Bylo ikonické, že vždycky, když nastala nějaká situace, kterou by šlo snadno vyřešit nějakým čarodějným kouzlem, tak se ukázalo, že čaroděj ho zrovna nemá a bude muset použít přání, kterým kouzlo napodobí. Ikonickou hláškou bylo: "To fakt nemáš žádné užitečné kouzlo?" nebo "To kouzlo je moc užitečné, to náš čaroděj určitě nemá." :-)
Mimo boj byly všechny postavy stejně užitečné jako předtím. Ukázalo se, že v nebojových střetnutích, průzkumu i ostatních situacích mimo boj víc rozhodují nápady a rozhodnutí samotných hráčů než kostky.
Postavy se ze svého prokletí nakonec dostaly. Řešení ale obsahuje spoiler! (Nečtěte proto dál, pokud o ně nemáte zájem.)
Když postavy došly k sibriexovi, ten jim řekl, že je víc možností, jak se z prokletí dostat. Prozradí jim některé ze způsobů, když ho osvobodí. Z toho ale nakonec sešlo. Později v dobrodružství se postavy dostaly k tyčím, kterými, jak se dozvěděli, se dá otevřít zčernalé slunce nad Eturelem. Situace nakonec vyustíla v to, že slunce letěla otevřít postava čaroděje (na 20. úrovni) a ostatní postavy byly v mezičase zapojeny do velkého souboje s ďábly v Eturelu.
Když čaroděj slunce odemčel, vylétl z něj solár, který čarodějovi nabídl, že ho zbaví jeho prokletí (jinak řečeno, zneplatní smlouvu s Bálem, ale postavě klesně úroveň na původní). To postava odmítla. Což se nakonec ukázalo jako dobré rozhodnutí, protože v mezičasovém souboji padla jedna z postav ze zbytku družiny, který zrovna bojoval s ďábly. Ten souboj byl tak obtížný, že i ta druhá postava na 20. úrovni upadla do umírání. Díky navrácivšímu čaroději padlá postava byla vzkříšena (ano, kouzlem přání :-)).
O dvě sezení později čaroděj přemýšlel, do jaké nejsilnější nestvůry by mohl proměnit druhou postavu na 20. úrovni a napadl ho právě solár. Zároveň si uvědomil vzhledem k solárově předchozí řeči, že postava přeměněná v solára by mohla zbavit ostatní postavy prokletí, což se také potvrdilo. Protože postavy od té doby postoupily o několik úrovní (aktuálně byly myslím na 5.), tak zbavení prokletí zafungovalo jako přičtení zkušeností – rozdíl mezi 8. a 2. úrovní.
Byl to zajímavý experiment i zkušenost. Herně i fikčně. Musím říct, že alespoň z pohledu PJ ty postavy na různých úrovních fungují. Pokud to samozřejmě vyhovuje hráčům. Pro mne jako PJ je ale pohodlnější, když je celá družina na stejné úrovni.