MirTur: Nicméně, když už si mě do toho takhle zatáh, tak mi pár věcí nedá.
Zaprvé ano, Xeth a pár dalších se do vás opíraj asi víc a ostřejc, než by bylo nutný.
Na druhou stranu sorry, způsob, kterym Log natankoval celej ten modul (a zaštítil se přitom "příběhovostí", čímž možná nechtěně nakopnul pár lidí okolo) byl taky dost vyhrocenej, takže jako ne, že by to bylo jednostranný.
Zvlášť s tim jak se to tu prezentovalo (viz níže) vám sice přiznám, že ste asi v právu a dostáváte sodu, kterou si nezasloužíte, ale jako neni to že byste byli sami sněhobílí a dostávali ste to za nic - jen to dostáváte víc, než byste měli. Pokud není jasné, o čem mluvim, tak si znovu projdi formu té kritiky kterou to tu začalo.
____________________________
Od začátku diskuse se objevují poznámky o tom, že by to možná chtělo vědět víc o popisu těch střetnutí, resp. toho, jak jste je konkrétně odehráli. Teprve teď jsme od Tebe (po několika předchozích dost vágních postech, které přesvědčivostí s dovolením zrovna nepřetékaly) dostali nějaký bližší popis. A to ještě takový, ve kterém ta nejkritičtější část popisu chybí (viz níže, nechci mít spoilery uprostřed postu).
Od začátku se tu objevuje několikrát zopakované "hej, možná by to chtělo i nějaké jiné zkušenosti". Za celou dobu diskuse ste nikdo žádné neodkázali. Na to, jak ostře ste se do DiA obuli bych čekal, že ste se nejdřív mrkli, jestli v tom ste nebo nejste sami a že tudíž nějaký ten odkaz se zkušenostmi dalších budete mít poruce. Doteď se žádný neobjevil - tak sem si je musel najít sám:
Is the Master of Souls too deadly for Dungeon of the Dead Three? - Reddit
Descent into Avernus difficulty? - DnD Beyond
První dva odkazy na Google, mimochodem
Takže.
PODLE ZKUŠENOSTÍ OSTATNÍCH, co tak čtu ta témata:
- Úvodní Baldur's Gate část je pro mnohé spíš zklamání, takže v tomhle nejste sami
- Ano, prvních pár střetnutí je skutečně hodnocených jako "hodně drsné". DMové se tam shodují, že to tam snadno jde k TPK.
- Zároveň tam ale mnozí popisují, že z toho nakonec vytřískali naprosto awesome scény fakt drsnejch bojů, který si hráči užili i přesto, že dostali nakopáno.
...tzn. ta obtížnost je zjevně nahozená hodně vysoko, ale tak jednoznačně "špatný" to zjevně nebude a očividně tady došlo k rozporu nejen mezi vámi očekávanou obtížností, ale i herním stylem, protože jiné skupiny které tím byly taky zaskočené to prezentují jako praktické varování, nikoliv jako stížnost (často naopak dodávají, jak awesome to bylo - můžeš si přečíst sám).
SPOILERS FOLLOW
Jedna z věcí, kterou opakovaně zmiňují, je, že Master of Souls nejspíš neprovede fireball kamikadze.
Už tohle je hodně v rozporu s tím, jak jste to tu prezentovali (tohle tuším přímo Log?) Já sem si teď přečet tu místnost a stat block a taky tam žádnou poznámku navádějící k podobné sebevraždě nevidim - naopak v diskusích kdekdo píše, že ta místnost je dost malá a z taktického hlediska tam nejspíš nebude příležitost to seslat. O tom, že se (v default setupu) chystá animovat zombieky, takže ty lvl 3 spell sloty spíš potřebuje, takže nejspíš začne boj něčim mírnějšim, načež pak už může bejt pozdě (bude mít tak málo HP že by fireball pod sebe byla doslova sebevražda) ani nemluvě.
Plus by mě osobně docela zajímalo, jak se skupině 4 postav se surprise round v připravený taktický situaci podaří nesejmout protivníky s 45+13 HP (a s AC 12 a 11, resp. se saves kolem +3 řekněme). Já tam vidim snadno 8 útoků s advantage (popř. 4 kouzla s disadvantage nebo rovnou auto-fail na save, protože když ty burning hands nečekám, tak jim budu těžko uhybat), což snadno vyhodí... klidně 100 damage?
Tím neříkám, že ste to hráli špatně - říkám, že by když už tím argumentujeme, tak by mě fakt zajímaly detaily toho, jak tenhle combat proběhl.