...může obsahovat lehčí spoilery na Descent:
Log 1=0 píše:
...ve chvíli, kdy bych provedl tak striktní power-play, jak byl evidentně požadován, tak mě to fakticky omezuje v tvorbě charakteru postavy, stylu, atd.
Nehledě na to, že by to nejspíš stejně nepomohlo.
Co mě možná dožralo nejvíc, není to, že se očekávají určité znalosti systému (ty mám) a taktiky (ty máme snad taky), ale že je naše povinnost to vyhnat na maximum.
Máš pravdu, nepomohlo. Doufám že nebude moc velký spoiler, když prozradím, že to dobrodružství obsahuje nepřátele, jejichž dmg je asi tak 1-2 hráčské postavy za kolo, a autoři na to přímo v textu upozorňují.
Co ti pomůže je, když se na tu hru přestaneš dívat jako na sled bojových střetnutí, které musíš takticky vyřešit, a místo toho začneš přemýšlet, čeho chceš dosáhnout a jak to udělat. Imo jedna z věcí, co odlišuje zkušené a nezkušené hráče (D&D ale nejen toho). Zatímco ti druzí napoprvé skoro umřou v hospodě v boji za cizí (a ani se moc nedá říct, že spravedlivou) věc a podruhé skoro určitě v dungeonu, a pak začnou být frustrovaní, že je to dobrodružství pro powergamery, nedává jim to pořádný příběh, je to moc oldchool, etc.; ti první vyřeší hospu bez boje a dungeonu v jejich podání bude heist, kde se mezi sebou porvou kultisti a městská stráž, zatímco oni budou vykrádat co jim přijde pod ruku, a na konci toho dost možná bude příběh lepší než větší polovina hollywoodské produkce. Například, možná se taky stane něco úplně jiného.
Co se charakteru postav a roleplaye týká, je pravda, že to dobrodružství dost trestá hráče lawful stupid postav, které se skrz veškeré problémy budou chtít probít, protože "ale moje postava by to udělala", a hráči takové postavy nepomůže ani že ji hraje moc hezky (ale podotknu, že appendix o smlouvách s ďábly je fakt moc moc hezká inspirace pro DMa, jejichž hráči preferují přímočařejší řešení problémů... je skoro škoda, že mezi nabídkami není třeba úroveň nebo dvě infernal warlocka, za patřičnou cenu samozřejmě). Ale pokud se k hraní postavy, která má nějaký charakter a ideály, se kterými okolní svět prostě občas není kompatibilní a ona musí dělat nějaké kompromisy, hráč postaví jako výzvě (což je pro mě opět vizitka zkušeného hráče) a nikoli jako ke zdroji frustrace, dostane of Descentu nejen tu výzvu, ale i spoustu zábavy.
MirTur píše:
Hned ze startu jistý kapitán zrekrutuje postavy na úkol, který nemůže řešit, bo na to Plamenná pěst nemá dost lidí. Pokud se postavy zdráhají, dostane se DMku této libové rady: Captain Zodge won't accept any refusal of his offer. The Flaming Fist is empowered to draft adventurers in times of emergency. He can execute them on the spot for refusing to help, though he would rather they accept.
Co si budem namlouvat, ten začátek je podle mého strašná sračka a společně s tím, jak (lineárně) je celé to dobrodružství strukturované je to důvod, proč ho těžko někdy budu vést, protože bych si ho celé musel přepsat.
Jenže na druhou stranu, když si nějaké takové dobrodružství vytvořím sám, tak znám svůj vlastní styl vedení hry, vím pro jaké hráče to dělám, a tenhle luxus prostě autor modulu nemá. A obávám se, že právě ti hráči, kteří mají problém s encountery, které nemusí sedět na jejich úroveň začnou být bezradní, když během prvního sezení jejich město spadne do Avernu a oni najednou mají řešit nějaké situace bez zjevné příběhové linky, které by se dalo chytit a nechat s jí protáhnout skrz.