Ohledně toho dilematu - dobrodružství pro zkušené hráče... Viděl či četl někdo z vás, že by se Wizardi snažili aktivně odradit nějakou cílovou skupinu od koupě modulu, třebas něco ve stylu: Tato hra není vhodná pro začínající hráče a DMka, koupě na vlastní nebezpečí? Do začátku bychom doporučili Ztracené doly či Dragon Heist.
Jako ať se koukám jak se koukám, nikde jsem na nic takového nenarazil. Pak nám nezbývá než počítat, že se to dostane do ruky komukoliv. A ten dotyčný kdokoliv (ano, i nezkušený hráč, světe div se) narazí hned v úvodu hry na tohle *sprosté slovo*:
Spoiler
Hned ze startu jistý kapitán zrekrutuje postavy na úkol, který nemůže řešit, bo na to Plamenná pěst nemá dost lidí. Pokud se postavy zdráhají, dostane se DMku této libové rady: Captain Zodge won't accept any refusal of his offer. The Flaming Fist is empowered to draft adventurers in times of emergency. He can execute them on the spot for refusing to help, though he would rather they accept.
Čili odmítněš = zemřeš. Navíc mám pocit, že jsem tam četl, že pokud by postavy otálely, pošle za nimi svoje lidi aby je "motivovali".
Jako dává tohle někomu smysl? Nemá lidi na informátora v hospodě, ale jak jde o dobrodruhy ejhle změna. Co si o tom má navíc pomyslet ten méně zkušený DM? Že je to nějaký herní standart?
Reakce "zkušené družiny" je co? Držet hubu a krok?
Tím se dostávám k dalšímu problému. Četl jsem informaci (neověřoval jsem), že ta část s Baldurovou branou byla přidána nahonem kvůli tomu, že byla oznámena počítačová hra BG3. A obávám se, že to tak je. Ta část před Avernem vyloženě působí jako spíchnutá horkou jehlou. Všechno je honem honem, jeden vražedný encounter za druhým. Podle toho, jak mají milníky co se týče úrovní tak lze usuzovat, že moc diplomacie tvůrci neočekávají.
Navíc se tady setkáváme s tím nejsprostším railroadem - jakmile postavy dojdou/protlučou se do jistého bodu, je jim řečeno, co mají dělat dál/kam jít. Žádné stopy, které by si dávali dohromady. Prostě buch, tady máš NPC a poslouchej.
Ten start je nechutně odfláklý, je tam příliš mnoho nevyužitého potenciálu.
Na druhou stranu ano, ten hlavní příběh je atraktivní. Ale nedovedu si představit že bych to hrál bez úprav - a tady nemluvím jen o počtech nepřátel, ale o celých questech (lokace, příběhy v nich atd)- minimálně ta část v Baldurově bráně. Pokud tvrdíte, že modul je jen takový návod, tak na to vám řeknu, že lépe to dělá i Ikea na skříně Hjalmar.
Na tvrzení, že souboj v DnD je taktický, řeknu pouze ROFL.