Jako ano, ten první encounter, pokud se vezme "celá grupa proti všem enemákům najednou", je dost drsnej. Na ty další upřímně nemám dostatek zkušeností, abych je dokázal pořádně odhadnout.
Ale zas, pokud uvažuju 1. zkušeného GMa (kterej třeba dokáže předat informaci o tom, že v těch bojích postavy tahají docela za kratší provaz) a 2. zkušené hráče (kteří by tak nějak měli být schopní přijít s nápady, jak to zkusit zvrátit na svoji stranu)*, tak by to nemělo být tak drsné.
SPOILER
Konkrétně to první bojové setkání. V dobrodružství je napsáno:
"Kontakt řekne, že po ní jde nějaká banda pirátů a že pokud ji pomůžou zachránit, tak postavám řekne vše, co potřebujou vědět. (...) Když je na čase, aby piráti přišli, tak popiš příchod pirátů - začátek té scény s encounterem."
Tedy není to nutně tak, že je kontakt upozorní na to, že ji někdo chce zabít a v tom okamžiku se ta banda objeví ve dveřích. Je prostor na přípravu.
A kupříkladu třeba ta "zlejší družina" se tady může hezky projevit - vytipovat si bojově schopné štamgasty, naslibovat jim hory doly, využít je k tomu boji a pak zdrhnout s potřebnejma informacema a nic nesplnit. Třeba. Ano, pracuju s tím, že mám všechny informace, je to vůči hráčům (které to nemusí napadnout, nemusí o tom vědět, nemusí být zvyklý využívat NPCčka ...) trochu nefér. Jsem si toho vědom.
/SPOILER
LokiB píše:
A to Aegnore postavy vědí?
Nevím. To hrozně záleží na tom, jak ta která skupina hraje, a jestli tam náhodou někde předtím není nějaký zdroj informací, kde se dá tohle zjistit. Třeba se to dá zjistit nějakým ověřením dovednosti (Náboženství?). Nebo si hráči během prvního kola můžou uvědomit, že to má nějaké limity (ať už z gamistického "hej, mechanicky to fungovalo tady, ale tady ne", nebo z dobře popsaného efektu).
Měl jsem jenom pocit, že Log se tváří, jako by to byly ultimátní schopnosti fungující úplně všude na úplně všechny, což není pravda. Nic to nemění na tom, že jsou silný a zda se těchto nevýhod vůbec dá nějak pořádně/spolehlivě využít.
*Oboje jsou podmínky, které by nemělo být složité splnit, pokud je opravdu DiA opravdu avizované jako dobrodružství pro zkušené hráče.