Tak na to nejsem bohužel ten pravý. Hráli jsem to na té slezině, protože na to bylo pár lidí zvědavých, ale na nějaký ucelenější obrázek to bylo bohužel málo.
Nicméně fakt, že vůli potřebuješ ke kouzlení (a aktivaci většiny talentů) znamená, že jsi motivován zkoušet štěstí, kdy vůli dostáváš zároveň s "poškozením" vlastnosti. To samo o sobě nevadí, protože z "poškození" se vyspíš a vůle ti zůstane.
Nicméně samozřejmě někoho hned "gamisticky" napadlo, že tím pádem se vyplatí načerpat vůli (a zranění) před tábořením, vyspat se, a druhý den čerstvý ji využívat. A tím pádem se rozjela debata jak, když jako z udělání nejsou po ruce ruiny k prolézání (a riskování) a zrovna člověka nevyrušil medvěd nebo orci.
Logicky tak došlo na možnost věnovat se řemeslům (a obecně zpracovávání materiálu, které je vlastně i žádoucí prvek survivalu) a od toho byl už jen krůček k bavení se představou háčkujících mudrců (nutno podotknout, že tkaní na stavu lze díky uklidňující monotónosti brát jako meditaci, takže to lze okecat :-D).
Obecně si troufám odhadnout, že na tohle téma ("jak bezpečně načerpat vůli") bude ještě pár legrácek a bude to nejčastější věc, která se bude nějak upravovat (třeba tím, že na řemesla, "když o nic nejde" nepůjde zkoušet štěstí apod.)
Jinak při našem jednom hraní neměl čaroděj bohužel ani příležitost nějaké kouzlo seslat. Ono totiž obecně jsem nabyl dojmu, že magie je v ZZ poměrně mocná, ale i docela specifická a to omezení vůlí je vlastně žádoucí, aby se nekouzlilo moc.
Ono to nemusí vadit. Ten zmíněný čaroděj byl zároveň stavěn jako "ukecávač/ovlivňovač" a to je také jedna ze stylistik tajemných mudrců. Navíc tím relativně bezpečně čerpal právě tu vůli, což mi přišlo, že tak nějak podobně se to má asi hrát.
Za mě vlastně funkční model, jen musí hráč přijmout to, že minimálně ze začátku je magie spíš doplněk a čaroděje nedělají jen kouzla (ale třeba i znalosti "pověstí" a pod.). Že dobrodruh-čaroděj je prostě dobrodruh jako každý jiný, který umí místo vybírání kapes nějaké základní magické věci a teprve čase sílí (přičemž tu vůli čerpá při těch "normálních" věcech).
Teda samozřejmě pokud se nerozhodně riskovat "vypálení", kdy taky může skončit v jiném světě a po nepředstavitelných věcech se jeho postava vrátí už jen jako NPC.