SPOILERS
Měl jsem teď o víkendu příležitost znovu odvést Noc goblinů (virtuálně, samozřejmě), s Demonicou, Jersonem, Gladiem a Ugym.
postavy na 1. Úrovni, standard obtížnost, jako minule. Z JaD možností si vybrali Řád, stejně jako moje minulá skupinka, nicméně jako detail zvolili "tajný" a udělali ze sebe členy tajného spolkbu co pátrá po dávných vědomostech. Do hry to šlo zakomponovat hravě.
Odehráli jsme Trable na cestě, asi ok, nabíd sem Campfire, nebyl moc zájem tak sme to skipli. Po příchodu do Kovaříkova Jerson začal sbírat místní storky, dozvěděl se o hodně místech okolo, ale vzhledem ke zvolenému přístupu jen minimum lore v pozadí (zato miliardu historek o tom čí prapradědeček s čí prapratetičkou...) Obecně ok.
Note to self: random tabulka "1k100 zkazek ve vesnické hospodě" by byl dobrej DMG content, stejně jako 1k100 divných míst v okolí.
Na začátek sem mimovolně prohodil že pozítří je Slunovrat. Tenhle hack fungoval dobře, zdálo se mi že hráči tím mají jasnější představu o timeline příběhu. (Zpětně si říkám, že by to mělo být spíš "zítra"; Demonica mě nachytala když se zeptala na slavnosti, které se k tomu logicky asi mají vázat, improvizačně sem to odmáv že budou "o týden později, jako vždycky" - to by možná taky chtělo trošku zabrousit.)
První akt přepadení byl... chaos :) Je cítit že tam docela rozhoduje začátek jak do toho hráči "nastoupí". Nicméně i přes trochu rozhozený průběh mi přijde že to splnění win condition na odražení 10 nepřátel není až tak těžkej, myslim že 10. goblina hitli někde v 8. kole - nicméně projevilo se to na tom že málem minuli kovárnu (nakonec k ní v průběhu boje dorazil jen Jerson, hrdině tam naběh na Sáru unášející gobliny a pak byl sestřelen zálohami, hodil dva faily na death save... a pak tři winy, takže to tak tak ustál. Kovář to samozřejmě nedal.) Tzn. je to o něco jednodušší než sem původně myslel a ten "win" tam fakticky je hlavně o té kovárně - ale asi mi to nijak moc nevadí.
I když se na začátku zdálo že by se mohli zbaběle zabarikádovat v hostinci, tak na to bohužel nedošlo, takže scény obléhání jsem si nevyzkoušel, což je škoda, je tam jedna nebo dvě který bych si rád odehrál :D
Anyway, Jerson tak tak utek smrti, Demonica to ustála s 1 HP. Chvíli uvažovali o tom vrhnout se za goblinama, ale vzhledem ke svému stavu, zdržení danému vzpamatováváním se po boji a k tomu že Jerson vyjádřil pochybnost ohledně možností nočního stopování se rozhodli hodit spíš long rest a gobliny pronásledovat až ráno.
To mi dalo příležitost vyzkoušet si i druhou větev II. aktu pátrání. Moc nezjišťovali o co šlo a co se tam dělo, spíš šli "po stopách" ve smyslu "jak zjistit kam šli". Tím přišli o možnost zjistit background věci (i když nějaký základ o kovářské mytologii atp. vyhrabali). Prohledali okolí, sehnali lovce se psem a dohromady s informacemi o lokacích z úvodu hry se vydali správným směrem. Protože ráno nevyrazili ihned tak narazili na skriptovaných 10 vesničanů co chtěli jít s nimi/sami - po dalších se nesháněli, ale ani je neodrazovali, takže z Kovaříkova někdy za úsvitu vyrazila 15 členná "záchranná/trestná výprava".
To mi dalo možnost scény vesničanů na pochodu. Začal jsem sporem o stopování, který jsem podložil tím že stopař pocestě ztratil odvahu a začal se bát a šel záměrně mimo stopu, aby gobliny nenašel. Hráči byli ale nakloněni věřit spíš stopaři. Protože to nerozsekli rozhodně, tak sem rozvnou rozehrál i variaci na scénu "staré spory" a nechal sem vesničany zle rozhádat - tomu už hráči zabránili a skupiny se rozdělili. 4 vesničani šli po správné stopě, 6 + stopař + hráči po špatné. Toho si po nějaké době všimli, na stopaře si dupli, ten se sesypal, ale nechali ho z toho čestně vycouvat a prostě se rozešli po správné stopě. Bohužel se značným zpožděním + ve snaze dostihnout předchozí skupinu šli rychlým tempem a navíc stále s vesničany - to z příchodu na mýtinu udělalo fakt evil setup, kdy DCčko group-checku na přepadení vyletělo někam ke 20.
Humorně proběhlo staré dobré "Ale mistr zloděj by nikdy...!" - tady je potřeba dopsat do scénáře rovnou info o tom že se předpokládá že postavy prošly během dne X dalších podobných míst kde mohly být teoreticky přepadeny a že se takovým nedá moc vyhnout a že ten check je právě o tom všimnout si, že tohle je to jedno skutečné.
Anyway, postavy v půlce louky narazily na 4 mrtvé vesničany - zrovna když přiletěla sprška šípů. Skupina se rozpadla, Tonny chargenul louku a naletěl do lesa, Jerson to sneaknul plížením po kraji louky, Demonica zůstala uprostřed a zachraňovala padlého Ugyho, který na sebe odlákal pozornost. Tonny a Jerson nakonec odlikvidovali jednotlivé gobliny (jeden na zemi, 4 střelci), Demonica zachránila Ugyho a sejmula jižního střelce.
Tady sem už viděl TPK na ruce. Co postavy zachránilo byl fakt, že dorazily až večer při setmění a hlídka na louce byla slabší než přes den. Tady ten design postupně se měnícího počtu goblinů na různých lokacích funguje myslím velmi dobře. Navíc musim říct že navzdory tomu jak do té pasti vpadli jak čelem proti zdi, tak v momentě kdy to začlo lítat zvolili intuitivně docela dobrou taktiku, Ugy ustál hodně, Demonica pod Mage armorem a s Ugyho štítem ustála taky dost, Tonnyho bojovník a Jersonův rogue pak ty gobliny zvládli vyřešit one-by-one (tak tak že jeden neutek, ale jako jo).
S tím se dostali k hrobce. Před vchodem hlídkovali 4 goblini (postavy věděly jen o 3), uvnitř byli další - tušim že asi 2 + 2 drsňáci + šéf nebo tak něco (to co tam mělo být v nočním před-půlnočním setupu mínus těch pár co zařvalo dřív ve hře). Z překvapení se vrhli na hlídku před vchodem - zdaleka ne tak takticky silně jako předchozí skupina a výsledek byl poněkud rozpačitý (zabili snad jednoho nebo dva? A zbylí dva zaběhli dovnitř a začli burcovat), nicméně narozdíl od předchozí skupiny nezaváhali a rovnou využili momentum, prorazili bránu a místo nějakého šermování se ve dveřích vpadli dovnitř. Tady jsem začal velmi živě podruhé cítit další TPK a měl sem za to že ho mám už fakt na dosah, ale...
...v ten moment hráči použili taktickou nukleárku, když Tonnyho dragonborn ze dveří z ideální pozice vzal celej vnitřek kyselinovym dechem (save na ODL). Pět goblinů zařvalo v rozleptanym aerosolu, drsňák dostal hnusnou tečku. Jerson obratem eliminoval goblina co stál mimo dosah. Drsňák a šéf správně zhodnotili, že tahle linie obrany padla, a vrhli se do podzemí. Jenže hráči bez jakéhokoliv zaváhání z rozvážnosti ihned za nimi. Šéf doběh ke dveřím a failnul hod na okamžité otevření a proběhnutí - a to byl začátek jeho zoufalého konce, protože Tonny zhodnotil že se s nikym bít nebude a že na úzkém schodišti prostě skočí vpřed a oba gobliny k těm dveřím přirazí. Což se mu povedlo, čímž zablokoval i otevření dveří.
Scéna byla: dveře, na nich namáčklej šéf, na něm namáčklej drsňák, na nich ležící Gladius-dragonborn, za dragonbornem Jerson kterej si v klídku vytáh rapír a začal bodat okolo dragonborna a pod dragonbornem do slisovanejch goblinů. Načatej drsňák padnul na první dobrou, šéf dostal tečku, zkusil vyklouznout, failnul, tečku, zkusil vyklouznout, tečku a smrt. Tím zařval boss aniž by použil jedinou ze svých dvou speciálek.
S tím postavy otevřely dveře, uviděli scénu rituální oběti v plném proudu... vpadly dovnitř, zabili dalšího gobliního drsňáka a Demonica ještě ze schodiště smahla Geka elementární erupcí (JaD obdoba chromatic orb) a věnovala mu příjemných 18 dmg - což by ho zrušilo i v nejvyšší moci po dokončení rituálu, takže Gek zařval na první dobrou - ještě než stihl použít jedinou svou speciálku.
Vyčištění zbytku goblinů už byla jen formalita, Gekův pomocník se prostě vzdal a poslední drsňák zkusil zdrhnout, ale neúspěšně.
Celkově ta taktika nebyla všude ideální, ale přijde mi to docela dobře vyvážené - ta finální bitva taky neni tak zlá, velmi dobrý taktický SWAT přepad se dá zjevně nahradit dobře umístěným Area effectem.
// toto je jen gamistický zápis pro potřeby designu, přeskakuju spoustu krásných momentů jako třeba když si Ugy pro svého hobita udělal svojí tabulku náhodného jídla z batohu atp.