Však jo, to je ta "linearita" designu, že přirozeně vede k něčemu - postavy/hráči to pravděpodobně udělají, protože je k tomu vede fikční logika a nějaký ten žánr. Třeba se skoro určitě rozhodnou zachránit unesenou. Na one-shotu určitě. Volbu mají v tom, jak moc na to budou spěchat, byť ano, žánr spěje k tomu, že dost. Ale když zjistí, že jsou na tom špatně mohou odpočívat a bude to dávat smysl.
Tedy hraní "k akci" je v pořádku, dobrodružství je na to stavěno, design k tomu směřuje. Takže většina u ní skončí. Ale nemusí, nebo si ji může rozmyslet, pokud je na tom špatně, což je důležité. (Jde to dobře - jedem. Jsme na tom zle - odpočíváme. Nšco mezi? Dilema, kdy ještě hrát o čas, kdy se dát do kupy a doufat, že nepříjdeme pozdě...).
Mýtinu jsme normálně obešli těžkým terénem. Lano, trocha lížení, časové zdržení. Hrobka není hned za ní, a lze se uhnout severně, takže tam by šlo dát short rest - třeba s hlídkou, o kterém jsme reálně uvažovali (a byla chyba, že jsme ho nedali). Nakonec jsme se rozhodli trochu hloupě dle očekávání z her, že pod bojem v horní části hrobky hrozí ještě boss-figt, takže jsme chtěli vyčistit vstup a až potom dát rest, abysme doplnili HPčka.
No, mě třeba ta HPčka chyběla už nahoře :-) Ale bylo to rozhodnutí a mělo hodně vliv. Někdo dá třeba odpočinek "před hrobkou", aby pak boj nahoře a o patro dál dal za sebou, kvůli případnému poplachu a tak (je to i logičtější).
Takže ne - hodinu odpočívat "před hrobkou" dávalo smysl (před tím bylo několikahodinové pronásledování, tušíš, že hodinka navíc holi až tak nehraje - respektive nemusí hrát a postavy jdou utahané - dává smysl sebrat síly před finále + je se kam uklidit).
Ano, scénář tlačí na to jít po stopách skřetů, vyřešit setkání po cestě (ale netlačí do toho jak) a zkusit zachránit unesenou v nějakém tušeném limitu. To je ta linearita. Ostatní věci ti netlačí, i když samozřejmě fikčně nastavuje nějak atmosféru. Ale ne zásadně. Já mám přeba pocit, že kdybychom na tom byli před hrobkou o trochu hůř - zvítězil by short rest a paradoxně by nám to pomohlo (víc HP a obnovených schopností).