malkav píše:
A kde mají pozemky domy 170 - 195 ... 236 - 242 ... domy kolem 259?
Jako víš kdy asi vznikla ta vesnice a víš, kdy dal těm domům a pozemkům ta čísla, viď? Hádej, co bylo dřív...
Asi takhle. Já nejsem úplně Jerson a nemám problém s tím, když někdo dá do hry modré růže. Je to fantasy, tak co ...
Dokonce nemám problém ani s tím, když mi někdo přinese růži vypěstovanou z modré skalice, nebo růži genericky modifikovanou, jako důkaz toho, že existují modré růže.
Já mám problém s tím, když mi někdo ukazuje obrázky rudých, bílých a růžovích růží a tvrdí mi o nich, že jsou modré. A to tady děláš s těmi obrázky vesnic.
Nicméně asi takhle - já nějak nemám potřebu tady vyhrát internetovou debatu. Ozývám se zejména protože nedávno se tu vedla hrozně ohnivá debata na téma skřetích doupat navrhovaných podle bytů z 20. století - a já jsem horlivě upozorňoval na to, jaká kravina to je, a že takovým opisováním z reality nic uvěřitelného nevznikne.
S mapami z konce 18. a 19. století je to trochu jinak. Ty jsou naopak pro fantazy hraní úplný poklad a pomůžou strašně moc. Ale chce je to používat správně. Takže tu nabízím nějaké komentáře a rady:
malkav píše:
EDIT: tady odkaz na ty mapy z I. II. a III. vojenského mapování ... volil jsem schválně tu nejstarší http://oldmaps.geolab.cz/
Nejstarší není vždy nejlepší. I. vojenské mapování mělo dost specifický způsob zjišťování i zapisování informací, které nemá s moderní kartografií nic společného.
Například vzdálenosti se jen odhadovaly, důležité podle času jízdy koněm, méně důležité od oka, důraz byl kladen hlavně na vyznačení křižovatek a cest, a domy se nezakreslovaly podle skutečné polohy, nýbrž tak, aby odpovídal počet a orientace k cestám.
1. vojenské mapování se na opisování vesnic zkrátka nehodí. Jsou ale skvělé jako mapy kraje s pár vesnicemi pro dobrodružství pod širým nebem. Protože na první pohled na nich vidíš, jak dlouho bude trvat družině projet z místa A do místa B, jaký je na cestě terén, jaké potkají překážky a jak vypadá reliéf krajiny - kde jsou strmé svahy, kde úvozy, rokle a podobně.
Navíc jsou i esteticky hrozně krásné a vzít zajímavý kus krajiny, Photoshop Content Aware fill, vymazat z nich ty německé nápisy a naflákat tam vlastní jména, je skvělý recept na to, jak s
minimálním úsilím získat pěknou fantasy mapu, ze které zápletky úplně samy naskakují.
Naopak pro opisování uvěřitelných vesnic do her jsou nejlepší zdroj Císařské otisky. Jsou jen o málo mladší, krajina se od 1. vojenského mapování moc nezměnila, ale jsou přesné, je v nich vyznačený i význam staveb, cesty, pole, porost, důležité překážky, ale i zajímavé věci jako třeba lomy, skály, osamělé stromy a podobně. Takže ty se mnohem víc hodí na to, když chceš udělat nějakou pěknou vesnici.
A samozřejmě jsou v nich i mraky nepravidelných vesnic - a dávají smysl, protože je vidíš i s terénem a tedy víš proč, jsou nepravidelné.
A s ohledem na (ne)rozvoj venkova za těch pár set let většinou stačí ignorovat zámky, usedlosti a zbytek už v pohodě odpovídá nějakému vrcholnému středověku.
Takže pokud chceš nepravidelnou, aby to by to bylo herně zajímavé, jak správně podotýká Sirien, vzorůse tam dá najít víc než dost.