York píše:
Zajímavej nápad, ale z herního hlediska imho fakt špatnej. Pokud teda není tvým cílem, aby hráči odcházeli ze hry maximálně frustrovaní.
LokiB píše:
jakože si vytvořil speciálně uvařené herní prostředí s mnoha specifickými nastaveními, které byly určené tak, aby hráči nemohli "dosáhnout odměny" ... hmm, zvláštní. bych býval tipoval, že něco takového se tu považuje skoro až za jebání do ucha ... :)
efram píše:
Nicméně to dost osvětluje Jersonovo snažení při tvorbě Omegy a mechanismů, který omezují prasení GM. Safety First. Je to taková ochrana před sebou samým :)
Jsem rád, že máte tak skvělý vhled do situace, že ji dokážete zhodnotit v potřebném kontextu :-)
Nicméně to celé bylo poněkud jinak. Nepamatuju si detaily, ale jeden z hráčů vyslýchal nějaké celkem bezvýznamné NPC, od kterého chtěl hodnotnou informaci, kterou dotyčný nemohl mít, tak (nejspíš po dobrém hodu hráče) dostal informaci o pokladu nesmírné ceny, který nemá žádné stráže, nechrání ho žádné pasti, ale nikdy ho nikdo neodnesl, protože se odnést nedá. Není to legenda, je skutečný, ale je pastí sám o sobě, láká hlupáky, kteří si myslí, že jsou chytřejší než tisíce lidí před nimi, a než lidé, kteří ten poklad ukryli.
No a jeden či dva členové skupiny se rozhodli, že to prostě musí prověřit / že neexistuje poklad, který by nebyl hlídaný a přitom se nedal odnést, takže ať jim ten člověk řekne místo a cestu. Nakreslil jim tedy mapku a přidal varování, že jeho společníci, kteří se pro ten poklad vypravili se vrátili v menším počtu a s šílenstvím v očích.
Cesta za tím pokladem byla podobně náročná jako výstup ne Everest (jen to nebylo tak vysoko), a dostupnost náčiní nebo dokonce dřeva byla také podobná - všechno užitečné bylo třeba vynést na vlastních zádech hodně vysoko a hodně daleko. Bylo naprosto nemyslitelné, že by v pěti lidech dokázali přitáhnout několik tun dřeva na dostatečné zahřátí té sochy. Prostě to byl artefakt, který několik stovek silně motivovaných lidí vytvářelo na odlehlém místě po několik let, a žádná parta dobrodruhů ho nemohla jen tak odtáhnout.
Prostě to měl být mystický poklad s poměrně unikátním - a zcela pravdivým - popisem, informace, která se dá předat svým následovníkům, nebo spíše si s její pomocí vykoupit život od nějakého dobrodruha, který si myslí, že je chytřejší než ostatní.
Za nalezení toho pokladu dostali docela dost zkušeností, a ano, ten nejaktivnější hráč byl dost frustrovaný, protože očekával, že vždycky dostane to co chce. Ostatní to po chvíli zkoušení vzdali a pochopili, že poklad je přesně takový, jaký měl být, a teď už to dává dobrý smysl. Takové prozření.
Ostatně, v poslední Křížový výpravě si Indiana Jones také nemohl odnést Grál domů, a kdo z vás měl dojem, že byl ojebán do ucha?