Jerson: Já fakt nemluvit jazyk tvého kmene.
Jerson píše:
Zvlášť když nesouhlasím s tím, že je špatně, pokud se tyhle věci potkají naráz - stalo se mi to jen jednou za cca 16 let vedení her a u hráče, kterého od smrti v mnoha jiných situacích - při informovaných rozhodnutích, na základě výsledku bojového sytému při boji s NPC, při soubojích s postavami jiných hráčů - zachránily jen akce spoluhráčů.
Četnost a škodlivost incidentu jsou dvě různá kritéria.
Zdůvodnění, ve kterém je incident méně škodlivý, protože je méně četný, nerozumím.
Resp. pochopil bych, kdybys naspal: "Vykašli se na to, děje se to tak málo často, že to řešíš zbytečně."
Ale když píšeš: "Děje se to málo často, takže to vlastně je v pořádku a hrajte to tak," tak to pro mě prostě není pochopitelné tvrzení.
Jerson píše:
A mám dojem, že tenhle závěr nechceš buď pochopit, nebo přijmout, nebo uznat, a hledáš způsoby, jak chránit hráče před následky jejich rozhodnutí. Já to dělat nechci.
Tenhle odstavec dál ukazuje hloubku našeho nepochopení.
Já hledám způsoby, jak chránit postavy před fatálními důsledky neinformovaných rozhodnutí jejich hráčů.
Fakt to není totéž.
Sirien:
Tak já už jsem hned v úvodu psal, že právě protože jsem to zatím nějak nebyl schopen prakticky všechno zkombit, tak jsem z toho na úrovni obecných pravidel:
- vyřadil tu smrt a mám ve hře plot immunity, postava může nanejvýš schytat ošklivý následek, co si chvíli ponese a bude jí fikčně omezovat v řešení dalších hádanek
- zařadil saveroll, na který máš právo vždycky, když něco poděláš (a který nerozhoduje o úspěchu neúspěchu - ten zůstává GMfiat posouzení použitého řešení, ale o tom, zda schytáš/neschytáš následek).
Za nějaké ty další nápady díky, tak nějak jsem si představoval, že ta diskuse bude pokračovat - nějak se nad nimi zamyslím ....
Sirien píše:
Jinak osobně nevidím problém (stranou otázky herních preferencí, samozřejmě) v tom, aby se sešly i všechny Tebou zmíněné věci naráz, dokud nebudou zákeřné. Tj portál do Nicoty ve stylu Sphere of Annihilation z Tomb of Horrors je sice "zlá", ale ok protože "fér". Nicméně např neviditelný portál do Nicoty uprostřed chodby kdy první jdoucí postava "prostě zmizí a zemře" bez varování moc ok není.
Good point.
Možná se přikloním k tomu, že vložím smrtící pasti jako volitelné pravidlo, které bude mít v sobě implementovánu právě takovouhle guideline.
efram+Log 1=0: Viz odpověď Sirienovi, který tak nějak odpovídá na většinu věcí, co jsem chtěl řešit a nějak se mu daří mě odšpuntovat ;o)