Jerson píše:
Marky, jen abych to pochopil - když hráč řekne, že jeho postava úmyslně skočí před rozjetý vlak, do spuštěné pece na tavení oceli, nechá se vystřelit z klasického děla, taky potřebuješ nějaká opatření?
No, Jersone, ještě se vrátím k tomuhle. Je to totiž dost zavádějící dotaz ... dovolím si říc, že "každý" (ano, odmyslím si toho praktikanta čchi kung, který se snažil hrudí zastavit vlak, protože věřil, že to pomocí své čchi zvládne :)) ví, jak funguje vlak, pec, dělo či buchar.
Ale u "portálu do nicoty" prostě KAŽDÉMU zkušenost chybí a každý si to může vykládat jakkoli.
Mně na tom už to slovo "portál" mate (portál je vždy "někam"). ale to je druhotné.
Jde o to, že nemůžeš srovnávat tebou vymyšlenou věc, u které sis sám stanovil, jak má fungovat, s tím, co zná každý z běžného života.
A to je přeci i otázka k pastem obecně. Nakolik jejich fungování odpovídá běžné představě lidí - jestli vůbec mají nějakou představu, nebo se s tím nesetkali atd.
Když to bude moje runa smrti, nebo portál do nicoty, nebo "díry ve zdi, ze kterých pak vylétnou šipky" pro někoho, kdo neviděl žádný film s Indym, ani jiný podobný film a vůbec by ho nenapadlo, že něco takového existuje (jako hráče... jakkoli by třeba hrál zloděje, který je odborníkem na pasti)