Tak v pár bodech:
Nemyslím, že bych to očekával pouze já. Přemýšlím teď, jestli jsem četl nějaká pravidla TTRPG, kde by se neřešilo zlepšování/levelování postav. Asi ne. Z toho usuzuji,že pokud taková hra je, rozhodně to není nějaký mainstream. Domnívám se tedy, že hraní nezlepšujících se avatarů bude spíše výjimečné.
Ve filmu je nějaké zdokonalování postavy (připodobníme-li to k nějakému zisku nových dovedností, jejich posilování, zisku HP, neb takovou tu klasiku) zajímavé pouze tehdy, vykresluje-li příběh nějaký postup postavy od méně schopného ke schopnému hrdinovi. Což nebývá zase tak časté, jak přemýšlím, tak určitě ve většině filmů se žádný "výcvik" prostě nekoná, není to třeba, postavy se mění jiným způsobem. K čemu dochází často je nějaký posun v charakteru, chování atp. Hrdinové mnoha a mnoha filmů jsou prostě už na začátku "hotoví", jak jsi napsal.
Kdybychom tohle posunuli do roviny herní, pak by dávalo smysl zlepšovat pouze začátečníky a po dosažení určité úrovně zdatnosti to zarazit a říct, že už jsou "hotoví". Respektive rovnou si vytvořit postavy silnější a levelování vůbec neřešit. Cvičit pouze když je nutně potřeba nějaká nová dovednost, která se nedá získat jinak než speciálním výcvikem.
Kdybych to tedy přirovnal k... asi Fate, které je asi nejvíc dramatické, tak by to znamenalo, že se získávají asi aspekty, ale ne body dovedností, obnovy, nebo cokoliv takového. Ale i v dramatickém Fate máš přímo v základních pravidlech návod na mechanické posilování, natož v klasikách typu DnD.
A na závěr: O tom, že by to někoho nemělo bavit nebo že to není validní, jsem nenapsal ani čárku. Napsal jsem pouze to, že to není totéž a nedá se to srovnávat.