York píše:
0DnD dungeon může bejt v pohodě celej nebojovej a bez jedinýho hodu. Nehledě na to, že není důvod, proč bys z toho podzemí vylézt nemohl. DnD se od začátku hrálo ve fantasy světě, nikoliv výhradně v dungeonech bez východů ven.
Jinak ještě jednou zdůrazňuju, že mluvím o 0DnD, tedy o úplně prvním vydání DnD vůbec, a o 0DrD, tedy úplně prvním vydání DrD vůbec (bez označení verze). S tím, že u toho DrD si nejsem úplně přesně jistej, co všechno v něm nebylo - já jsem hrál až verzi 1.2 (ale i v té toho bylo mnohem míň než v 1.6, o které nejspíš mluvíš ty). Něco jako pravidla pro pokročilé v té době vůbec neexistovalo, btw.
Ha, našel jsem to! Srry že odpovídám až teď, ale konečně jsem se dostal k původní příručce DrD (bez označení verze). Tak kdyžtak odcituju pár věcí:
Příručka DrD, str. 63 píše:
Konec dobrodružství:
Konec DrD hry nastává v okamžiku, kdy družina spotřebovala všechny své zásoby (...) Pokud jsou postavy v době, kdy se rozhodli skončit, ještě v jeskyni, musí najít cestu ven a domů.
Příručka DrD, str. 74. píše:
Zkušenější Pán jeskyně se nespokojí jen s hradem či klášterem, ale nakreslí blízké okolí, ve kterém může družina zažít nějakou kratší příhodu.
(...)
Jeskyní rozumíme jakoukoliv oblast, kde je možno potkat nestvůry, najít poklady, zažít jakékoliv dobrodružství.
+Celé ukázkové dobrodružství (Bílý Hrad) je koncipováno ve stylu "tady máte nějaký background a stojíte před vchodem do zříceniny."
Ano, uznávám, že moje vyjádření:
Aegnor píše:
Až na to, že za prvních 5 úrovní nemáš vylézt z podzemí (A hrát tedy v podstatě čistě bojové dobrodružství) a jakmile vylezeš z podzemí, tak máš pravidla pro nebojové činnosti (viz pravidla pro pokročilé, dovednosti a takovej ten bordel okolo).
bylo takové "příliš definitivní". Ale co jsem našel v pravidlech docela podporuje myšlenku, kterou jsem se snažil vyjádřit - samotná pravidla oDrD tě automaticky tlačí do určitého herního stylu, který je "prolezeme jeskyni/hrad/věž, pak proběhne tak nějak mimochodem pauza a půjdeme do další jeskyně". A letmým pohledem do příručky jsem nenašel nic, co by to vyvracelo (krom drobné zmínky, že může být zajímavé hrát dobrodružství ve městě s odkazem na pravidla pro pokročilé).